نهمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

The 9th National and the 3rd International Conference on E-Commerce & E-Economy

The 9th National and the 3rd International Conference on E-Commerce & E-Economy روز دوشنبه، 9 اردیبهشت، 1398 لغایت سه شنبه، 10 اردیبهشت، 1398 توسط انجمن تجارت الکترونیک ایران, انجمن علمي تجارت الكترونيكي ايران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر Tehran برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

The 9th National and the 3rd International Conference on E-Commerce & E-Economy

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1398
شناسه ملی این کنفرانس: ECEC09

توضیحات کنفرانس

يكي از مهمترين اهداف تجارت الكترونيكي سهولت و سرعت امور در كسب‌وكارها به صورت الكترونيكي با اشتراك‌گذاري داده‌هاي قابل اعتماد از محصولات است. زيرا تصميم‌گيري مشتريان براي خريد، بر اساس همين اطلاعات صورت مي‌گيرد، طبيعي است كه اگر استاندارد واحدي در سطح جهان براي تبادل اطلاعات وجود نداشته باشد، اعضاي زنجيره تامين يك محصول نمي‌توانند به صورت يكپارچه و منظم با يكديگر ارتباط برقراركنند. GS1 استانداردهايي براي تبادل الكترونيكي داده‌ها (EDI) ارائه نموده است. همانطور كه از نام استانداردها مشخص است، از آن‌ها براي مديريت پيام‌هاي مالي و تجاري و همچنين تبادلات الكترونيكي داده‌ها و اطلاعات استفاده مي‌شود. 
از ديگر موارد كاربرد استانداردهاي GS1 در تجارت الكترونيكي مي‌توان به ايجاد بزرگترين پايگاه داده آنلاين از تمام محصولات به نام GS1 Cloud اشاره نمود. پروژه GS1 Cloud، بانك اطلاعات تمام اقلامي است كه داراي شماره جهاني قلم كالاي تجاري (GTIN) هستند كه از ابتداي سال ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار گرفته است. هدف از ايجاد اين بانك اطلاعاتي عظيم، بزرگترين منبع موثق و مطمئن اطلاعات محصولات در دنيا مي‌باشد و خدمات متنوعي را در حوزه تجارت الكترونيكي B2C و B2B براي كسب‌وكارها و مشتريان، فراهم آورده است.

ديجيتال لينك از ديگر كاربردهاي GS1 در E-Commerce به حساب مي‌آيد. استانداردهاي GS1 به عنوان مرجع اصلي شناسايي محصولات شناخته مي‌شوند. باركدهاي شناسايي GS1 در تمام فروشگاه‌هاي سنتي، مرجع اصلي اطلاعات محصولات و قيمت آن‌ها به حساب مي‌آيد اما در قرن بيست و يكم، اين كافي نيست؛ براي استفاده از اين استانداردها در فروشگاه‌هاي آنلاين جهت شناسايي دقيق محصولات، آن‌ها را به آدرس كالا در وب‌سايت پيوند مي‌دهند كه به آن GS1 Web URI يا لينك ديجيتال گفته مي‌شود.

در همايش بين‌المللي اقتصاد و تجارت الكترونيكي كاربرد استانداردهاي GS1 در بهينه‌سازي و افزايش سرعت امور در كسب‌وكارهاي الكترونيكي، با رويكرد هوشمندسازي و تحول حوزه‌هاي مختلف تكنولوژي بررسي شده و كشورهاي عضو GS1 نمونه‌هاي موفقيت آميز از دستاوردها و تجربيات خود را در اختيار حاضرين قرار خواهند داد. GS1 كاربران را قادر مي‌سازد تا زبان مشتركي براي به اشتراك‌گذاري اطلاعات قابل اطمينان ايجاد كنند كه به برقراري ارتباط قوي ميان شركاي تجاري منجر شود.
GS1 ايران در اين همايش با ايجاد فضاي انتقال اطلاعات و استانداردهاي كاربردي در موضوعات به‌روز تكنولوژي و پديد آوردن فرصت‌هايي جهت هم‌افزايي دانش و انتشار يافته‌هاي نو در زمينه اقتصاد و تجارت الكترونيكي تلاش مي‌كند. آشنايي و ارتباط ميان اساتيد، متخصصان، پژوهشگران، مجريان تكنولوژي و علاقمندان حوزه تجارت الكترونيكي همراه با بررسي چالش‌هاي علمي و اجرايي در فرآيندها از ديگر اهداف برگزاري اين كنفرانس است.

 

موضوعات همايش:

فين تك

تجارت الكترونيكي و لجستيك

استانداردهاي GS1  و آينده گمركات

مبارزه با تجارت غيرقانوني (قاچاق)

بازار و كسب و كار تهاتري بين بنگاهي (B2B)

شناسايي موجوديت حقوقي (LEI) و كاربرد آن در تجارت الكترونيكي

درج در تقویم: 23 بهمن 1397 - تعداد مشاهده 4237 بار