سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران

3rd International & 11th National Biotechnology Congress of Islamic Republic of Iran

3rd International & 11th National Biotechnology Congress of Islamic Republic of Iran روز یکشنبه، 10 شهریور، 1398 لغایت سه شنبه، 12 شهریور، 1398 توسط انجمن بیوتکنولوژی ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر Tehran برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

3rd International & 11th National Biotechnology Congress of Islamic Republic of Iran

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1398
شناسه ملی این کنفرانس: NBCI11

توضیحات کنفرانس

بیوتکنولوژی، فناوری دست اول هزاره سوم است. جایی که همکاری علوم زیستی و مهندسی به نماد بی نظیری انسان در تسخیر حیات، تجسمی تازه بخشیده است. ارکستر حیات با یاخته هایی که به خلاقیت انسان از مرز تمایز گذشته اند و سمفونی آن با ژن هایی که سوار بر موج ابتکار انسان ماورای ژرم پلاسم را تجربه کرده اند، به تحسین بی نظیری این مخلوق مبتکر، نواهایی بس دل انگیز می نوازند و به رقص فرمانداری وی، جلوه ای بس چشم نواز می بخشند. زیست فناوری علم است و فن! ابتکار است و کارآفرینی! صنعتی با بازار چند صد میلیارد دلاری که بسیاری از نیازهای بشر را مرتفع ساخته است. داروهای نوترکیب، کیتهای تشخیصی، لاین های سلولی، بافتهای پیوندی، شبیه سازی موجودات، حیوانات و گیاهان تراریخته، کودهای زیستی، ریزازدیادی، پالایش زیستی، حسگرهای زیستی و بیولیچینگ عناصر، تنها بخشی از خدمات این فناوری پیشرفته به تسهیل تداوم انسان است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به لطف استعدادهای کم نظیر خود سوار بر قطار بیوتکنولوژی می کوشد که به جایگاهی شایسته در این فناوری دست یابد. تاکیدات قولی و فعلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حمایت از توسعه این فناوری، قرارگیری بیوتکنولوژی درردیف فناوری های اولویت الف نقشه جامع علمی کشور و تاکید آن سند بر لزوم دستیابی به سهم سه درصدی از بازار بیوتکنولوژی جهان، توسعه زیرساختهای لازم، تاسیس ستاد توسعه زیست فناوری و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، مبین اهمیت این فناوری پیشرفته در افق آینده ایران است. انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جامعه نخبه و فرهیخته بیوتکنولوژی کشور افتخار دارد برگزاری یازدهمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران را به حضور علاقمندان این فناوری اعلام نماید. از تمامی فعالان و دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی حوزه بیوتکنولوژی و شاخه های علمی، فنی و صنعتی مرتبط با آن دعوت می شود جهت ارایه و معرفی دستاوردها، خدمات و محصولات ارزشمند خود، اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی دانشمندان و پژوهشگران بیوتکنولوژی کشور، شرکت در جلسات هم اندیشی و تازه کردن دیدار با دوستان و همکاران، در این گردهمایی فاخر  که در تاریخ  ۱۰-۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد، حضور بهم رسانند.

محورهای همایش
  • زیست فناوری پزشکی و دارویی

          - زیست داروها

          - سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
          - ژن درمانی       

  • زیست فناوری گیاهی

          - مهندسی ژنتیک
          - ژنومیک و زیست شناسی گیاهی
          - کشت بافت
          - زیست فرآورده های گیاهی 

  • زیست فناوری جانوری

          - تولید خوراک
          - بهنژادی و تولیدمثل
          - حیوانات تراریخته 

  • زیست فناوری صنعت، معدن و محیط زیست

          - زیست فناوری میکروبی
          - زیست انرژی
          - زیست پالایی 

  • نانو زیست فناوری

          - نانوزیست حسگر
          - نانوداروها
          - نانوفناوری غذایی 

  • بیو انفورماتیک و زیست سامانه ها

          - زیست شناسی محاسباتی
          - الگوریتم های زیستی
          - زیست سامانه ها
          - داده کاوی 

  • مباحث اخلاقی در زیست فناوری
اهداف
  • ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان علم بیوتکنولوژی؛
  • ارایه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف بیوتکنولوژی ؛
  • جلب توجه مسیولین کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت علم بیوتکنولوژی و پیشرفت‌های خیره کننده آن در سال‌های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور؛
  • معرفی توان و تجربه انجمن بیوتکنولوژی ایران با حدود نیم قرن سابقه به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوری امین و دلسوز در سیاستگذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه ریزی کلان بیوتکنولوژی کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با بیوتکنولوژی در سطح ملی؛
  • برگزاری هم اندیشی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل نظر و .. از دیگر فعالیت‌ها خواهد بود.
درج در تقویم: 26 فروردین 1398 - تعداد مشاهده 12846 بار