مجله بین المللی المصطفی

Journal of al-Mustafa International University

این فصلنامه با هدف اصلی نشر مقالات تخصصی اساتید و دانش پژوهان جامعه المصطفی العالمیه به زبان انگلیسی راه اندازی شده است و بر این اساس، آثار دریافتی از کادر علمی المصطفی، در اولویت پذیرش و نشر قرار دارند. همچنین، اولویت با پذیرش آثاری است که به زبان انگلیسی و متناسب با اولویت های موضوعی نشریه ارسال شده باشد. فصلنامه از مقاله‌های پژوهشی اصیل که محتوای آن با ارائه نظریه‌ای تخصصی، دارای نوآوری باشد، استقبال می‌کند.

ایده ترجمه و نشر بین‌المللی گزیده‌ای از آثار پژوهشی و مقالات تخصصی تولید شده توسط کادر علمی و دانش‌پژوهان المصطفی با هدف نشر و معرفی موثر و گسترده‌تر آثار پژوهشی در راستای تحقق مرجعیت علمی المصطفی، همواره مورد اهتمام بوده و هم اکنون پس از طی مراحل مقدماتی و اخذ مجوزهای لازم (اساسنامه و مصوبه ابلاغی شورای پژوهش المصطفی در تاریخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۳ طی نامه شماره د/۵۰۷/ ۴۸۶۴۲ و همچنین، صدور پروانه انتشار نشریه به شماره ۸۰۵۲۸ در تاریخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۶)، در قالب نشریه‌ای تخصصی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی و با عنوان «مجله جامعه المصطفی العالمیه» رسمیت یافته است.

سیاست محتوایی نشریه از حیث گستره موضوعی و مندرجات هر شماره، پوشش کلیه پژوهش‌های عرصه مطالعات اسلامی-انسانی با تاکید بر رویکردهای تطبیقی و بین رشته‌ای است و در کنار درج مقالات از موضوعات مختلف، تدوین پرونده‌های ویژه در یک موضوع تخصصی نیز در صورت تامین سطح کیفی و علمی مقالات در آن موضوع، در برخی شماره‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین گفتنی است که یکی از شاخص‌ها و معیارهای مهم در ارزیابی و گزینش مقالات، توجه به چالش‌ها و نیازهای معرفتی و معنوی جامعه و انسان معاصر در گستره و رویکردی بین‌المللی است.

An outlet for publishing the works of the faculty members, graduates, and students of al-Mustafa International University

Frequency: Quarterly
Language: English
Scope: Research papers in specialized Islamic studies with special attention to  comparative and interdisciplinary studies