Speech: تربیت دینی و عوامل تاثیرگذار بر گرایشات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان

Religious education and influencing factors on the religious tendencies of children, teenagers and young people

تربیت دینی و عوامل تاثیرگذار بر گرایشات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان روز جمعه، 25 آذر، 1401 توسط دانشگاه غیرانتفاعی مازیار رویان و اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در شهر محمودآباد استان مازندران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Islamic Science

برگزار کننده: دانشگاه غیرانتفاعی مازیار رویان, اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران

 دین‌داری یکی از عوامل موثر بر رفتار و نگرش انسان‌ها در جوامع گوناگون می‌باشد و از مفاهیمی است که پژوهشگران علوم اجتماعی و انسانی به آن بسیار توجه کرده‌اند و آن را عامل اساسی اجتماعی شدن و انسجام فکری و عملی می‌دانند. بنیان‌های استوار جهان‌بینی ما و در نتیجه ژرف یا سطحی بودنش در سال‌های کودکی، نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد. چنین دیدگاه‌های بعدها پیچیده‌تر، مفصل‌تر و کامل‌تر می‌شود ولی بنیانش تغییر نمی‌کند. شالوده‌ی یک جامعه‌ی سالم، با تعلیم و تربیت درست شکل می‌گیرد. با تعلیم و تربیت صحیح میتوان جامعه‌ای بالنده و پویا و صالح ساخت و در این میان والدین، مدرسه، جامعه و دوستان نقشی سازنده، اساسی و تاثیرگذار بر گرایشات دینی کودکان، نوجوانان و جوانان دارند که سخنرانی حاضر به چگونگی تاثیرگذاری این عوامل پرداخته است. والدین و مربیان پرورشی و تربیتی در مدارس تنها با ایمان و اعتقاد راسخ خود نسبت به مبدا آفرینش و شناخت و تهذیب نفس خویش و آشنایی لازم با روان و شخصیت فرزندان و شناخت اصول و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی قادر هستند فعالیت‌های کودکان، نوجوانان و جوانان را در زمینه‌های احساسی، عاطفی، اخلاقی، آموزشی، دینی و همچنین روابط صحیح وی با همسالان و دیگر افراد اجتماع، رهبری و هدایت نمایند. آنان بدین وسیله می‌توانند برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های متعالی تعلیم و تربیت اسلامی، در جهت سازندگی شخصیت کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان و سرمایه‌های عظیم و آینده‌ساز کشور اسلامی هستند، گامی به پیش نهند. این سخنرانی در هفتمین کنفرانس ملی رویکرد های نوین در آموزش و پژوهش که توسط موسسه آموزش عالی مازیار و اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار خواهد شد، جمعه ۲۵آذرماه۱۴۰۱ ساعت۱۴ عصر تحت وب به نشانی اینترنتی neraconf.ir/۲۰۲۲ ارائه خواهد شد.

معرفی سخنرانان: افتخار قاسم زاده دانش آموخته کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره). میثم سلیمانی دانش آموخته کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره).

درج در سایت: 25 آذر 1401 - تعداد مشاهده 385 بار