اولین همایش ملی تحول محلات

National Conference on Neighborhood Transformation

National Conference on Neighborhood Transformation روز چهارشنبه، 25 بهمن، 1402 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تحت حمایت سیویلیکا در شهر Bandar Abbas برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

National Conference on Neighborhood Transformation

محل برگزاری: بندرعباس
سال برگزاری: 1402
شناسه ملی این کنفرانس: MAHALLAT01

توضیحات کنفرانس

معرفی همایش

برنامه ریزی راهبردی،یک ابزارمدیریت مهم و حیاتی برای طرح ریزی اهداف کسب و کار بلند مدت می باشد .به طوری که نه تنها برای کسب و کار های بزرگ مهم است بلکه قابل کاربرد به کسب و کارهای کوچک علی رقم منابع محدود آنهاست. برنامه ریزی استراتژیک فرآیند ی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان و تصمیم گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی صورت می گیرد.

.

فضا، به منطقه در حال توسعه و اطراف اشاره میکند. ارتباطات فضایی بین افراد سیستمی پیچیده ازتمایل به نزدیکی، فرار، نادیده گرفتن و توجه نکردن و امثال آنها می باشد، یعنی محیط ساخته شده به وسیله معماری را تنها با توجه به محیط ریاضی غیرقابل طراحی، می توان برشمرد بطوری که لازم است طرح فضایی به ترتیبی باشد که تمامی این ارتباطاتاجتماعی- روانی تقویت شوند و حداقل اینکه مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود. راپاپورت معتقد است، مردم قبل از آن که به صورتی خودآگاه در مورد یک محیط صحبت کرده یا آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند به صورتی ناخودآگاه نسبت به آن حسی پیدا میکنند و تصویر کاملی از آن محیط و ویژگیهایش در ذهن آنها شکل میبندد. منظور او اینست که انسانها قادرند محیط را با استفاده از اشارهها و نشانه های آن معنی کنند. راپاپورت معتقد است، ذهن انسان همیشه درحال معنی سازی است و به همین رو نیز دست به تمایز و دسته بندی محیط پیرامونش میزند. چراکه محیط تاثیر غیر مستقیم بر فرهنگ و نهایتا بر رفتار دارد.

طرح تحول محلات با الهام از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در استان هرمزگان از سال ۹۴ با چشم اندازی ۱۰ ساله شروع و تا کنون ادامه داشته است . هدف از این طرح همدلی و مشارکت مردم و مسئولین برای رسیدن به نیازهای محله، کاهش تصدی گری و تسهیل گری برای واسپاری امور به مردم، همچنین هم افزایی، انسجام و هماهنگی بین ادارات و ارگان ها ی مستقر در محلات و پرهیز از موازی کاری، اشراف اطلاعاتی از ظرفیت های مادی و معنوی محلات و آسیب ها ، تهدیدات و نقاط ضعف و قوت، تدوین چش انداز و برنامه های کوتاه و بلند مدت و ارایه راهکار برای رفع آسیب ها و تهدیدات و نهایتا افزایش روحیه مطالبه گری متقابل مردم و مسئولین می باشد.

محورهای کلی همایش:


برنامه ریزی راهبردی
توسعه اجتماعی
تامین ایمنی و امنیت
توسعه محیطی

درج در تقویم: 6 بهمن 1401 - تعداد مشاهده 3656 بار