مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

Extension research and agricultural education

نشریه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی در آخرین رتبه بندی کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه «ب» شده است.

با توجه به اهمیت ترویج و آموزش کشاورزی، هدف اصلی از انتشار فصلنامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، گسترش و اعتلای پژوهش های علمی در زمینه های ترویج و آموزش کشاورزی و توسعه روستایی و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین ذینفعان و ذیمدخلان بخش کشاورزی، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی برای کاربرد و توسعه مرزهای دانش ترویج و توسعه روستایی است. در این راستا فصل نامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی مقاله های استخراج شده از مطالعات تحقیقاتی در زمینه های ترویج کشاوری، آموزش کشاورزی، آموزش های رسمی و غیررسمی، آموزش بزرگسالان، توسعه روستایی و توسعه کشاورزی را مورد بررسی و چاپ قرار می دهد، همچنین از مقاله های کاربردی بین رشته ای و مرتبط با مباحث ترویج و آموزش رسمی و غیررسمی استقبال می کند و دراولویت نشریه قرار می گیرند.

محورهای پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی:

- نیازسنجی آموزشی

- آموزش های رسمی و غیر رسمی کشاورزی

- آموزش های بزرگسالان

- آموزش زنان روستایی

- آموزش جوانان روستایی

- آموزش منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست،

- آموزش کارآفرینی کشاورزی و روستایی

- ارزشیابی آموزشی

- توسعه روستایی

مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، مقاله های تحقیقی، پژوهشی و نتایج تحقیقات در زمینه های مختلف ترویج، آموزش و توسعه روستایی و کشاورزی را که به زبان فارسی نوشته شده و قبلا در جایی منتشر نشده است را با رعایت نکات زیر می پذیرد:

- مقاله مستند به نتایج پژوهش های نویسنده و یا نویسندگان باشد

- مقاله به طور هم زمان به جای دیگری برای انتشار فرستاده نشده باشد

نویسنده (گان) به منظور تایید محتوای مقاله، باید برگ مشخصات مقاله را امضاء نمایند.

مقالات مهم ژورنال از کلیه شماره ها (بیشترین دریافت)

مشاهده همه مقالات