Workshop: کارگاه آموزشی پیشینه‌پژوهی و گردآوری اطلاعات (ویژه نرم‌افزار استناد علمی ENDNOTE)

کارگاه آموزشی پیشینه‌پژوهی و گردآوری اطلاعات (ویژه نرم‌افزار استناد علمی ENDNOTE) روز چهارشنبه، 24 آبان، 1396 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Software

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

یکی از گام‌های ابتدایی و اساسی در انجام پژوهش‌های علمی، گردآوری و تحلیل اطلاعات و یافته‌های پیشین است. طبقه‌بندی، دسته‌بندی و مرتب‌سازی پژوهش‌های مرتبط با تحقیقی که در حال انجام آن هستیم همیشه از دغدغه‌های اصلی تمامی پژوهش‌گران بوده است که چگونه دسترسی خود را به این منابع هدفمند ساخته تا از اتلاف زمان و تسریع در امور مربوطه منجر گردد.
اندنوت (EndNote) محصولی از شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) نرم افزاری جهت ذخیره و سازماندهی منابع مورد استفاده در روند پژوهش می‌باشد. این برنامه قابلیت جستجوی مقالات در پایگاه‌ها و ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را فراهم می‌کند. با این برنامه می‌توان منابعی که برای نوشتن پروپوزال تحقیقاتی، پایان نامه، مقاله، کتاب و هر نوشته تحقیقاتی دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌است را مدیریت و آن‌ها را در یک فرمت نوشتاری استاندارد ذخیره نمود که در این کارگاه به نحوه کار و استفاده از این نرم‌افزار پرداخته خواهد شد از جمله:
نحوه ایجاد کتابخانه شخصی و مرتب‌سازی اسناد پژوهشی
آشنایی با محیط کار و تنظیمات مربوط به نرم‌افزار
چگونگی استفاده از End Note در زمان نگارش مقالات در واژه‌پرداز
شیوه‌ی به کارگیری نظام‌های ارجاع و استناددهی در نرم‌افزار
شیوه‌های جستجو مدارک در کتابخانه شخصی

درج در سایت: 20 آبان 1396 - تعداد مشاهده 666 بار