Senior Defense: ارائه مدلی جهت ارزیابی تامین کننده بااستفاده از برنامه ریزی ریاضی فازی (مطالعه موردی: شرکت تولیدی-صنعتی اخشان)

Provide a model for evaluating the supplier using fuzzy mathematical programming(Case Study: Akhans Industrial- Production Company)

ارائه مدلی جهت ارزیابی تامین کننده بااستفاده از برنامه ریزی ریاضی فازی (مطالعه موردی: شرکت تولیدی-صنعتی اخشان) روز پنجشنبه، 30 آذر، 1396 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Mathematics

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان یکی از مهمترین مسائل در تصمیم گیری مدیریت می‌باشد و به عنوان یکی از مهم ترین بخش های زنجیره تأمین مورد توجه محققین قرار گرفته است. امروزه ارزیابی تأمین کنندگان، یک فرآیند کاملا استراتژیک است زیرا سازمان ها به ندرت تأمین کنندگان خود را تعویض می نمایند؛ همچنین تأمین کنندگان نیز حداکثر تلاش خود را می کنند تا در حلقه زنجیره تأمین، ثابت و پایدار بمانند. از این رو ارزیابی تأمین کنندگان از اهمیت خاصی برخوردار است و موضوعی نیست که یک بار برای همیشه انجام گردد و لازم است این ارزیابی ها به طور مستمر و پویا و با رعایت یک فاصله زمانی مشخص و معقول تکرار شود. در این پژوهش با استفاده از یک مدل ادغامی بهترین بدترین فازی و برنامه‌ریزی ریاضی فازی، به ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان یک شرکت تولیدکننده لوازم خودرو پرداخته می شود. مدل به کار گرفته شده شامل دو مرحله می باشد: در مرحله اول با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره بهترین بدترین فازی، وزن های نهایی معیارهای ارزیابی تأمین کنندگان با در نظر گرفتن هشت عامل محاسبه می‌گردد. سپس در مرحله دوم با استفاده از مدل برنامه‌ریزی ریاضی فازی، میزان مطلوبیت هر یک از تأمین کنندگان حاصل می‌شود. نتایج حاصله نشان می‌دهد که به کارگیری مدل مورد نظر به تصمیم گیرندگان این امکان را می‌دهد که با ادغام معیارهای کمّی و کیفی و بهره گیری از یک مدل علمی می توان زمینه تصمیم گیری هوشمندانه تری مهیا گردد.

کلمات کلیدی: ارزیابی تأمین کننده، برنامه ریزی ریاضی ، تکنیک بهترین- بدترین، منطق فازی

درج در سایت: 22 آذر 1396 - تعداد مشاهده 729 بار