Entrepreneurship event: سمینار علمی-آموزشی چشم‌انداز مهارت‌آموزی دانش آموزان هنرستان‌ها در شکل‌گیری مشاغل نوپا (استارتاپی)

سمینار علمی-آموزشی چشم‌انداز مهارت‌آموزی دانش آموزان هنرستان‌ها در شکل‌گیری مشاغل نوپا (استارتاپی) روز چهارشنبه، 27 دی، 1396 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Education

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

بدون تردید، آموزش و پرورش تأثیری آشکار در افزایش تولید و درآمدها دارد و دراین میان، آموزش متوسطه، به ویژه آنچه جنبه فنی و حرفه ای دارد، از مقولۀ سرمایه گذاری تولیدی و وسیله توسعۀ اقتصادی قلمداد میشود. همانطور که از هنرستانها انتظار میرود باید به عنوان مراکز تولید کار عمل کنند و شهروندان کارآفرین (نه دانش آموزان کارجو) تربیت نمایند .
پر واضح است که آموزش و پرورش، عمل زیربنایی رشد و توسعه کشورها قلمداد شده است و از آن به منزله "صنعت رشد" یاد میشود، لیکن در حال حاضر نارضایتی بسیاری از دول جهانی، از عملکرد آموزش و پرورش حاکی از نگرانی آنها از این موضوع است که اقتصاد کنونی و آینده و چالشهای اجتماعی به نحوی مناسب پاسخگوی این نظام نیست. اعتقاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی و امریکایی این بوده است که کاهش رشد اقتصادی و شکست در رقابتهای بین المللی به نحوی متأثر از عملکرد نظام آموزش و پرورش بوده است . روشن است که رشد و توسعه اقتصادی کشورها با نظام آموزش و پرورش آنها گره خورده است و آموزش و پرورش، شاخص پیشرفت اکثر مطالعاتی است که به "سرمایه انسانی معروفند.بدیهی است آموزش و پرورش مسیری ویژه برای ابزار افزایش دروندادهای بازارکار و در نهایت اثربخشی بروندادهای آن است و به همین دلیل است که می بایست کشورها درصدی از تولید ناخالص ملی خود را به امر آموزش و پرورش اختصاص دهند.
با توجه به اهمیت نقش آموزشهای فنی و حرفهای در توسعه اقتصادی و اشتغال، در طراحی نظام جدید آموزش ، کوشش می شود جهت گیری این نظام به سمت توسعه آموزشهای فنی و حرفهای با هدف آموزش فنون و مهارتهای موردنیاز جامعه باشد. یکی از هدفهای اصلی هر نظام آموزش فنی و حرفهای تربیت نیروهایی است که بتوانند از مهارتهای کسب شده است .
در جریان آموزش بهطور موفقیت آمیزی در محیط کار بهرهبرداری کنند و با کارایی بالا به انجام امور بپردازند.
کیفیت آموزش فنی موجب بالا رفتن کارائی و کارآفرینی نیروی انسانی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم گردد. تحقق این هدف در مرحله اول مستلزم شناخت نیازهای در حال تغییر بازار کار ؛ کارائی و انعطاف پذیری نظام آموزشی است بنحوی که بتواند فعالیتهای تجاری و تیمی کوچک و بزرگ به واسطه جذب و رشد فعالیتهای ایده پروری تجاری رخ بنمایاند .

سرفصل موارد مورد بحث
دروندادهای بازار کار و اثربخشی مهارت آفرینی
نگاه مثبت به فعالیتهای تیمی و استارت آپ
سرمایه گذاری تولیدی و توسعه اقتصادی
آموزش و پرورش " صنعت رشد "
تربیت شهروندان کارآفرین
مهارت آموزی و اشتغال

درج در سایت: 21 دی 1396 - تعداد مشاهده 630 بار