Senior Defense: بکارگیری رویکرد تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی جهت اولویت بندی سبک های رهبری با رویکرد عوامل مؤثر بر تأخیرات پروژه

Applying Hybrid Multi-Criteria Decision-Making Approach for Prioritizing of Leadership Styles with the Approach of Affecting Causes of Project Delays

بکارگیری رویکرد تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی جهت اولویت بندی سبک های رهبری با رویکرد عوامل مؤثر بر تأخیرات پروژه روز چهارشنبه، 21 شهریور، 1397 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Industrial Engineering

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

هدف اصلی پژوهش حاضر، انتخاب سبک رهبری مناسب با بکارگیری رویکردهای تصمیمگیری چند معیاره مبنی بر عوامل مؤثر بر تأخیرات پروژه میباشد که به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از رویکرد خاکستری در روشهای ترکیبی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس استفاده گردیدهاست. در این راستا، ابتدا شاخصهای موثر بر تاخیرات پروژهها انتخاب گردید سپس با توزیع ماتریسهای مقایسات زوجی، وزن شاخصها با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی خاکستری محاسبه گردید. پس از آن به منظور اولویتبندی سبکهای رهبری مبنی بر عوامل موثر بر تاخیرات، از توزیع ماتریس تصمیمگیری جهت جمعآوری نظرات و از روش تاپسیس خاکستری جهت اولویتبندی استفاده گردیدهاست.
با توجهبه نتایج حاصل شده از تجزیه و تحلیل دادهها، سبک رهبری تفویضی مناسبترین سبک و پس از آن به ترتیب سبکهای رهبری حمایتی، مشارکتی و دستوری در اولویتهای بعدی نتیجه شدند. همچنین زیرمعیارهای تاخیر در تحویل متریال، اعمال تحریم از سوی کشورهای خارجی و عدم امکان واردات ماشینآلات تخصصی مورد نیاز و یا ملزومات آنها در صورت نیاز، افزایش در قیمت و نرخ ارز برای خرید متریال و تغییر در نوع و مشخصات متریال در حین ساخت از مهمترین زیرمعیارهای موثر در تاخیرات پروژه شناسایی شدهاند.

***

جناب آقای علیرضا حجتی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت پروژه موسسه آموزش عالی زند شیراز
جناب آقای دکتر سید مهدی ابطحی، استاد راهنما
جناب آقای دکتر علیرضا علاقه بند، استاد مشاور
جناب آقای دکتر کیومرث بحرینی، استاد داور

درج در سایت: 19 شهریور 1397 - تعداد مشاهده 613 بار