Senior Defense: شناسایی و ارزیابی ریسک های سازه های پل شهری بر مبنای PMBOK مطالعه موردی پل طبقاتی گلشن

Identifying and assessment of risk in urban bridge based on PMBOK Case study of Golshan Bridge

شناسایی و ارزیابی ریسک های سازه های پل شهری بر مبنای PMBOK مطالعه موردی پل طبقاتی گلشن روز دوشنبه، 26 شهریور، 1397 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Accounting ، Management

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

امروزه با گسترش روند شهر نشینی و افزایش تعداد خودرو در سطح شهر ترافیک شهرها بشدت افزایش یافته است و همچنین بدلیل محدودیت فضا نمیتوان اقدام به عرض کردن خیابانها یا احداث خیابان های جدید کرد.
در نتیجه بهترین راه برای کاهش ترافیک شهری احداث پلهای طبقاتی درون شهرها است که نیاز به فضای کمتر نسبت به عریض کردن خیابانها دارد.
اما احداث این پلهای طبقاتی در شهرها با ریسک و خطرات مختلفی مواجه خواهد بود تجزیه و تحلیل این حوادث و خطرات به منظور افزایش ایمنی و بالا بردن ضریب اطمینان این پلها در حین ساخت دارای اهمیت بالایی میباشد. امروزه ارزیابی ریسکها دارای روشهای متعددی میباشد که برخی عملی و برخی تئوری و بر اساس تجربه میباشد.
روش ارزیابی ریسکها در این پژوهش بر اساس تکنیک FMEA میباشد. ریسکهایی که در پژوهش مشخص شدند در ابتدا بر اساس طبقه بندی PMBOK طبقه بندی شده اند و در ادامه بوسیله تکنیک FMEA تاثیر کیفی هر ریسک بر پروژه مشخص گردید و سپس بوسیله شبیه سازی مونت کارلو تاثیر کمی ریسکها بر پروژه مشخص گردید و در نهایت پاسخ های مناسب به هر ریسک مشخص گردید.

***

محمد مهدی دباغ دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت پروژه موسسه آموزش عالی زند شیراز
جناب آقای دکتر مجید اعرابی، استاد راهنما
جناب آقای دکتر مهدی ابطحی، استاد مشاور

درج در سایت: 25 شهریور 1397 - تعداد مشاهده 884 بار