Course: دوره آموزشی نرم افزار ETABS

دوره آموزشی نرم افزار ETABS روز پنجشنبه، 26 مهر، 1397 لغایت پنجشنبه، 15 آذر، 1397 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز و مرکز آموزش آزاد و توانمند سازی تخصصی در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.


برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز, مرکز آموزش آزاد و توانمند سازی تخصصی

نرم‌افزار ETABS یک نرم‌افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه‌های ساختمانی است. قابلیت این نرم‌افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه‌ها جهتگیری شده‌اند. تمام المان‌های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده‌های طراحی برنامه بسیار کامل می‌باشد و تمام المان‌های ساختمان را می‌توان در این نرم‌افزار طراحی نمود.
نرمافزار ETABS در طراحی قابهای فولادی و بتنی تمام ضوابط لرزهای طراحی ساختمانها را در لحاظ میکند. در این برنامه میتوان قابهای بتنی را بر اساس ضوابط شکلپذیری عادی و متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمانهای فولادی میتوان ضوابط ویژه قابهای خمشی عادی و ویژه و سیستمهای مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی در نظر گرفت. علاوه بر قابلیتهای تحلیل و طراحی فوق العادهای که دارد، برنامه ETABS ارتباط دو طرفه کاملی با نرم افزارهای دیگر دارا می باشد.
محتوای دوره آموزشی:
معرفی اولیه نرم افزار ETABS ، اصول طراحی ، قابلیت های نرم افزار، تنظیم واحدها، سایر پارامترها و نرم افزارهای مربوطه، معرفی ابزارهای ترسیمی Draw و نحوه ترسیم تیر، ستون، بادبند، دیوار برشی، حرکت در پلانها و برشهای سازه، نحوه معرفی گرید لاینها، نحوه تیر ریزی، ارتفاع و تعداد طبقات و جزئیات تنظیم پارامترهای مربوطه، معرفی مشخصات مصالح مصرفی و ساخت مقطع در زیر منوی Define، معرفی دیافراگم ها برای سازه ، تعریف انواع بارهای وارده بر سازه از جمله بار زلزله ، معرفی و نحوه محاسبه ضریب زلزله ، خروج از مرکزیت و ویژگی های برش پایه، اختصاص دادن مشخصات نقطه ای از جمله دیافراگم و تکیه گاهها و المانهای میلهای از جمله نوع مقطع، ضریب ترک خوردگی مقاطع بتنی، آزاد سازیها در انواع قاب های ساختمانی، معرفی انواع بارگذاری و اختصاص دادن انواع بار زنده و مرده به صورت نقطهای و گسترده، نحوه آنالیز سازه و تنظیم پارامترهای آن ، چک کردن سازه و شروع آنالیز نرم افزار، شروع طراحی از منوی Design با توجه به ظوابط سازه فلزی و تنظیمات اولیه و ....
مخاطبین:
مهندسان عمران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان عمران و معماری

***

جناب آقای دکتر کشاورزی، مدرس دوره

درج در سایت: 22 مهر 1397 - تعداد مشاهده 701 بار