Senior Defense: ارزیابی و رتبه بندی نقش ذینفعان پروژه های بزرگ تجاری و اداری در پیاده‌سازی ساخت‌وساز مبتنی بر مفاهیم توسعه پایدار (مطالعه موردی شهر ملایر)

Evaluating and Ranking the Role of Stakeholders in Construction of Big Commercial and Administrative Projects Based on the Concepts of Sustainable Development (Case Study Malayer)

ارزیابی و رتبه بندی نقش ذینفعان پروژه های بزرگ تجاری و اداری در پیاده‌سازی ساخت‌وساز مبتنی بر مفاهیم توسعه پایدار (مطالعه موردی شهر ملایر) روز پنجشنبه، 26 مهر، 1397 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: General Engineering

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

با توجه به حجم بالای کار و مصرف مصالح فراوان، معیارها و روش های سنتی همچنان استفاده می شود. عدم توجه به عوامل زیست محیطی و مبانی توسعه پایدار که رشد اقتصادی و اجتماعی در کنار توجه به محیط زیست است، آثار مخربی بر جوامع دارد. در این پژوهش به نقش ذینفعان مختلف در ساخت ساختمان های بزرگ اداری و تجاری مبتنی بر مبانی توسعه پایدار پرداخته شده است و پس از تعیین معیارهای مهم در این فرایند و اولویت بندی آن ها به روش آماری در روش فرایند سلسله مراتبی (AHP)¬مورد استفاده قرار گرفته است. در این پژوهش 35 معیار در مرحله اول شناسایی شد که با استفاده از روش آماری به 17 معیار مهم تبدیل شد. در مرحله بعدی نیز با استفاده از روش فرایند سلسله مراتبی معیارها و گزینه ها رتبه بندی شدند. نتایج نشان داد که مهمترین ذینفع در احداث چنین ساختمان هایی کارفرما است و معیار مالی، دانش و استفاده از تجهیزات و امکانات نوین سه معیار دارای اولویت بالا هستند. استفاده از نیروی خارجی، جلب مشارکت عمومی، حمایت دولتی نیز از جمله معیارهای دیگر مطرح شده هستند. در انتها نیز راهکارهایی جهت بهبود وضعیت ساخت چنین ساختمان هایی در ملایر مطرح شد.
لغات کلیدی : فرایند سلسله مراتبی، ساختمان بزرگ، اداری و تجاری، ذینفعان، توسعه پایدار.

***

ارائه دهنده: آقای مهندس عباس عزیزمحمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت 
استاد راهنما: خانم دکتر پریسا رزم آرا، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش آب
استاد مشاور: آقای دکتر سعید سعیدی جم، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک
استاد ممتحن: آقای دکتر محمدرضا الیاسی، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش راه و ترابری 
استاد ممتحن: آقای دکتر علیرضا باقریه، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک

درج در سایت: 24 مهر 1397 - تعداد مشاهده 809 بار