Senior Defense: طراحی مدل برنامه ریزی تولید چند محصولی در شبکه زنجیره تامین بر اساس روش برنامه ریزی ریاضی

A multi products production planning model in supply chain based on mathematical programing method

طراحی مدل برنامه ریزی تولید چند محصولی در شبکه زنجیره تامین بر اساس روش برنامه ریزی ریاضی روز چهارشنبه، 13 شهریور، 1398 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Mathematics

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

چکیده فارسی به همراه واژگان کلیدی:
امروزه سازمانها با تغییر با تغییر مداوم نیاز مشتریان و وجود رقابتهای شدیدتر سطح جهانی، با چالشهای متعددی مواجه شدهاند. سازمانهایی موفق هستند که محصولات متنوع با کیفیت بالاتر وهزینه کمتر را به موقع به مشتری تحویل دهند. و این باعث شد تا مفهوم جدیدی با عنوان "مدیریت زنجیره عرضه" در ادبیات مدیریت عملیات مطرح شود. هدف مدیریت زنجیره بهینه سازی کلیه تصمیماتی است که در طول این زنجیره اعم از عرضهکنندگان مواد اولیه، خطوط تولید، انبار محصول نهایی و مشتریان به وقوع میپیوندد.
هدف این تحقیق، طراحی مدل برنامه ریزی تولید چند محصولی در شبکه زنجیره تامین بر اساس روش برنامه ریزی ریاضی است.
مدل ارایه شده در این تحقیق، مدل برنامه ریزی خطی آرمانی است که بر حداقل کردن هزینههای حمل و نقل، حداقل کردن قیمت خرید مواد اولیه از عرضه کنندگان و حداکثر کردن در آمد فروش و همچنین زمان دیرکرد از زمان تحویل محصول تمرکز دارد. با توجه به نبود قطعیتهای موجود در مسایل واقعی، پارامتر تقاضا و ظرفیت که ممکن است مقادیر آنها در دسترس نباشد یا به دقت معلوم نباشند، به شکل اعداد فازی مثلثی در نظر گرفته شدند. در ادامه، جهت حل مدل با استفاده از نرم افزار گمز، روش رتبه بندی اعداد فازی (روش خیمز) برای تبدیل مدل فازی به مدل قطعی به کار گرفته شد. و با استفاده از داده های جمع آوری شده از کارخانه منتخب نتایج محاسباتی از حل مدل بدست آمد.
نتایج مدل پیشنهادی، مقدار محصولات ارسالی به مشتری، مقدار تولید محصولات در هر دوره، زمان تحویل محصولات به مشتریان، تعداد کامیونها، مقدار مواد اولیه که باید از عرضه کنندگان خریداری شود و همچنین زمان دیرکردی که محصولات به دست مشتریان تحویل داده میشود را برای مدیران نشان می دهد.

Abstract / Key Words
برنامه ریزی تولید چند محصولی –زنجیره تامین

---

سخنران:نعیمه صداقت نیا 
استاد راهنما:جناب دکتر ابطحی
استاد مشاور:جناب دکتر ستایش
استاد داور:جناب دکتر اعتماد

درج در سایت: 4 شهریور 1398 - تعداد مشاهده 887 بار