Senior Defense: ارزیابی عملکرد خطوط اتوبوس‏رانی شهر شیراز با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) و TOPSIS

Evaluating of Republic Buses Performance Using DEA & TOPSIS : a Case Study of Shiraz , Iran

ارزیابی عملکرد خطوط اتوبوس‏رانی شهر شیراز با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) و TOPSIS روز یکشنبه، 31 شهریور، 1398 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Transportation

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

ارزیابی عملکرد هر سیستمی می تواند در بهبود مستمر و رضایت مندی مشتری که یکی از اهداف هر سازمانی است، بسیار موثر باشد. محاسبه کارایی خطوط اتوبوس‏رانی شهر شیراز برای رتبه بندی خطوط کارا و ناکارا و همچنین بررسی مشکلات و معضلات این سیستم به انجام می رسد.
محاسبه کارایی خطوط اتوبوس‏رانی شهر شیراز با روش تحلیل پوششی داده‏ها که یک روش غیرپارامتریک است و تمامی داده‏ها را تحت پوشش قرار می‏دهد، انجام می گیرد و تمامی خطوط کارا و ناکارا تعیین می‏گردند.
در این تحقیق رتبه‏بندی خطوط اتوبوس‏رانی شهر شیراز با روش دیگری بنام تاپسیس نیز انجام می‏گیرد، تا خطوط اتوبوس‏رانی بهینه و بهتر رتبه‏بندی گردیده و خطوط مطلوب مشخص گردند. در این تحقیق اطلاعات و داده‏ها با روش مطالعه کتابخانه‏ای مقالات و مستندات و همچنین بصورت میدانی و با مصاحبه از اساتید و کارشناسان مرکز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه شیراز و سازمان اتوبوس‏رانی شیراز گردآوری شده است.
واژگان کلیدی: کارایی - ارزیابی عملکرد - اتوبوس‏رانی- تحلیل پوششی داده‏ها- تاپسیس

---

نگارنده: محمد حسین خاکسار
استاد راهنما: دکتر محمد رضا مظفری
استاد مشاور: دکتر مهدی ابطحی
استاد داور: دکتر علی‏رضا رحمان ستایش

درج در سایت: 17 شهریور 1398 - تعداد مشاهده 516 بار