Senior Defense: پیش بینی تمایل به جدایی بر اساس نشخوار فکری و تمایزیافتگی زنان شاکی از مسائل زناشویی شهر شیراز

Predicting Willingness to Separate on the Basis of Rumination and Differentiation of Women Complainant of Marital Problems in Shiraz

پیش بینی تمایل به جدایی بر اساس نشخوار فکری و تمایزیافتگی زنان شاکی از مسائل زناشویی شهر شیراز روز شنبه، 30 شهریور، 1398 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Psychology

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

پژوهش حاضر با هدف پیش بینی تمایل به جدایی بر اساس نشخوار فکری و تمایزیافتگی زنان شاکی از مسائل زناشویی شهر شیراز انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه زنان شاکی از مسایل زناشویی شهر شیراز بود که به دفاتر و مراکز روانشناسی مراجعه کردند و نمونه پژوهش شامل 150 نفر از زنان شاکی از مسایل زناشویی بود که به روش نمونه گیری دردسترس از جامعه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل مقیاس سنجش گرایش به طلاق و جدایی، پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI) و پرسشنامه نشخوار فکری بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss 21 در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت و آزمون فرضیه ها به کمک آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون به روش همزمان انجام شد. نتایج نشان داد مولفه پاسخ های نشخواری به صورت مثبت و معناداری قادر به پیش بینی تمایل به جدایی می باشد. از دیگر نتایج این بود که از ابعاد تمایزیافتگی مولفه جایگاه‌ من، گریز عاطفی و هم آمیختگی با دیگران نیز به صورت منفی و معنادار قادر به پیش بینی تمایل به جدایی می باشد.
واژگان کلیدی: تمایل به جدایی، نشخوار فکری، تمایزیافتگی

درج در سایت: 26 شهریور 1398 - تعداد مشاهده 572 بار