Senior Defense: شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تحقق زنجیره تامین سبز در صنعت هتل داری با استفاده از MADM خاکستری

Identify and prioritize the factors affecting the fulfillment of the green supply chain in the hotel industry using gray MADM

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تحقق زنجیره تامین سبز در صنعت هتل داری با استفاده از MADM خاکستری روز دوشنبه، 28 بهمن، 1398 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Travel and Tourism Management

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

بررسی تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته در ارتباط با عوامل موثر بر مدیریت زنجیره تامین سبز نشان می دهد که تحقیقات مختلفی در زنجیره تامین سبز هتل ها صورت گرفته است. این تحقیق با عنایت به اهمیت شناسایی ارتباطات و نحوه تاثیرگذاری مولفه های موثر بر یکدیگر، درصدد است تا ضمن بررسی عوامل موثر زنجیره تامین سبز صنعت هتلداری و تجمیع عوامل موثر زنجیره تامین سبز صنعت هتلداری بر اساس نظر خبرگان به اولویت بندی‌ عوامل زنجیرة تأمین سبز و رتبه بندی هتل های شیراز بر مبنای عملکرد سبز با استفاده از روش های MADM خاکستری بپردازد تا بدین ترتیب عوامل اساسی و زیربنایی موثر بر پیاده سازی مدیریت زنجیره تامین سبز هتل جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری روشن گردد. جامعه آماری تحقیق حاضر به منظور تایید عوامل زنجیره تامین سبز شامل 53 نفر از اساتید گردشگری و مدیریت، مدیران داخلی هتل و کارشناسان گردشگری که حداقل مدرک کارشناسی و سابقه کار 10 سال می باشد، استفاده شده است. همچنین 8 نفر از کارشناسان هتل دار استان فارس با تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد در حوزه‌‌های مدیریتی و دارای حداقل 6 سال کار می باشد. با این روش ، اطمینان حاصل می‌شود که مدیران اطلاعات و تخصص کافی درباره فعالیت‌های سبز اجرا شده در هتل‌ها دارند . این کار برای افزایش قابلیت اطمینان مقادیر اهمیت معیارهای ارزیابی انجام می‌شود. این هتل داران از میان هتل های 3.5 تا 4.5 ستاره که در شهر شیراز فعالیت می‌کنند ، انتخاب می‌شوند که به صورت هدفمند و از بین افراد متخصص نمونه گیری صورت می گیرد. هتل ها عبارتند از: هتل زندیه، هتل پارسیان، هتل آریو برزن، هتل پرسپولیس، هتل هما، هتل رویال، هتل جام جم و هتل پارک سعدی. در این پژوهش معیارهای برداشت و ذخیره آب باران در محل با میانه ، استفاده از بخاری‌های خورشیدی، تاسیس دفاتر تحقیق و توسعه با تامین کنندگان، استفاده از تیم های چند وظیفه ای برای توسعه برنامه زنجیره تامین سبز و دارای بالاترین میزان اهمیت و استفاده از لامپ‌های کم‌ مصرف در همه اتاق‌های هتل ، توجه و حمایت مدیریت ارشد از محیط زیست ، حمایت از کارمندانی که پیشنهادها خود را برای فعالیت‌های حساس به محیط ‌زیست ارسال می‌کنند دارای کمترین اهمیت در میان معیار ها شناخته شده حاصل شدند.

---

نگارنده: پیام امیدوار
استاد راهنما: دکتر امیری
استاد مشاور: دکتر توکلیان
استاد داور: دکتر رمضانی

درج در سایت: 26 بهمن 1398 - تعداد مشاهده 438 بار