Senior Defense: مدلسازی مدیریت ریسک پروژه با استفاده از پویا شناسی سیستم ها در صنعت نفت ایران

Modeling of Project Risk Management Using System Dynamics in Iran

مدلسازی مدیریت ریسک پروژه با استفاده از پویا شناسی سیستم ها در صنعت نفت ایران روز چهارشنبه، 30 بهمن، 1398 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Management

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

امروزه سازمان‌ها و سیستم‌های آن‌ها در محیطی پر از چالش و تحول قرار گرفته‌اند لذا لازمه بقاء و ادامه زیست سازمان در چنین محیطی، همگامی با تحولات محیط و پاسخ درست و به‌موقع به آن‌هاست. پاسخگویی درست مستلزم تصمیم‌گیری درست است که همت همه‌جانبه مدیران و متصدیان هر برنامه و تصمیم را می‌طلبد. واضح است که در تمام شرایط تصمیم‌گیری، کلیه جوانب کار و تصمیم، مشخص نیست و بنابراین، ازجمله مواردی که در حین تصمیم‌گیری الزاماً باید موردتوجه قرار گیرد؛ خطرات احتمالی و یا قطعی موجود است که می‌تواند بر نتایج تصمیم اخذشده، تأثیر گذارد و این همان حوزه موردبحث در مدیریت ریسک است. در دنیای امروز و عصر ارتباطات، به‌کارگیری فناوری‌های نوین، مانند پویایی سیستم، لازمه پاسخگویی مناسب به تحولات کنونی محیط است. چراکه مبحث پویایی، به نحو فزاینده‌ای بر چگونگی عملکرد و نحوه کارایی سازمان‌ها، اعم از خصوصی و دولتی، تأثیر گذاشته است.
روش پویایی سیستم (SD) هم اکنون نزدیک به سه دهه است که به منظور تحلیل و بهبود عملکرد پروژه ها بخصوص پروژه های بزرگ مقیاس به کار رفته است. کاربردهای متعدد و مدلهای جدید و بهبود یافته و ارزش ایجاد شده برای مشتریان حاکی از موفقیت این روش برای مدلسازی پویایی های پروژه می باشد؛ پویایی هایی که نمی توانند بطور شایسته ای توسط ابزارهای سنتی مدیریت پروژه، کنترل و مدلسازی شوند. تحقیقات و کاربردهای رایج SD در مدیریت پروژه را می توان در حوزه هایی همچون تحلیل پروژه پس از اتمام برای حل و فصل مناقشات و یادگیری از تجربیات؛ تخمین زمان و هزینه پروژه و ارزیابی ریسک ؛ مدیریت تغییر، مدیریت ریسک و کنترل پروژه و آموزش مدیریت پروژه طبقه بندی کرد. این تحقیق ماهیت مدل‌سازی دارد و هدف از آن "ارائه مدلی پویا به‌منظور مدل‌سازی مدیریت ریسک پروژه در صنعت نفت" است وبا استفاده از ادبیات موضوع و با لحاظ نمودن اثر تغییرات و خطاها در پروژه ، درصدد مدلسازی پویایی های ناشی از ریسک پروژه می باشد که کمتر در مقالات مرتبط بطور صریح مورد اشاره قرار گرفته است. پس از شرح ساختار مدل، شبیه سازی آن در مورد یک مثال و ارائه برخی سیاست های مدیریت ریسک جهت بهبود عملکرد پروژه ارائه خواهد شد

---

نگارنده:شیدا کوه برفرد
استاد راهنما:جناب آقای یاسر امیری
استاد مشاور:جناب آقای سید مهدی ابطحی
استاد داور:جناب آقای رحمان ستایش

درج در سایت: 27 بهمن 1398 - تعداد مشاهده 715 بار