Senior Defense: مقایسه و ارزیابی مقاومت فشاری نمونه‌های بتنی عمل‌آوری شده در کارگاه و آزمایشگاه در چندین پروژه عمرانی استان ایلام

مقایسه و ارزیابی مقاومت فشاری نمونه‌های بتنی عمل‌آوری شده در کارگاه و آزمایشگاه در چندین پروژه عمرانی استان ایلام روز سه شنبه، 29 بهمن، 1398 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Construction Engineering

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

به‌منظور ارزیابی میزان کیفیت و مقاومت بتن از انواع آزمایشهای مختلف مطابق استانداردها و منابع معتبر استفاده می‌گردد که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزمایش تعیین مقاومت فشاری اشاره نمود. در این پژوهش با مطالعه موردی در چندین پروژه در سطح استان ایلام، نتایج نهایی مقاومت فشاری نمونه‌های مکعبی بتن اخذ شده که در شرایط آزمایشگاهی و کارگاهی عمل‌آوری شده‌اند بررسی و با هم مقایسه گردیدند. نتایج این تحقیق مشخص نمود که تا چه میزان نحوه عمل‌آوری نمونه‌ها در مقاومت فشاری بتن مؤثر است. بتن‌های موردآزمایش در این تحقیق در چهارفصل سال و سه رده مقاومتی 20 ، 25 و 30 مگاپاسکال دسته‌بندی ‌شده‌اند. همچنین پراکنش نمونه‌گیری در این تحقیق تقریبا در تمام استان ایلام بوده است. نهایتاً مشخص گردید بیشترین اختلاف مقاومت فشاری بین نمونه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی، مربوط به نمونه‌هایی است که در فصل زمستان و در دماهای پایین‌تر صورت گرفته که در پروژه‌های شهرستان ایلام و به میزان 6/22 درصد بوده است.
واژه های کلیدی: آزمایش اسلامپ ، نمونه مکعبی بتن، مقاومت فشاری بتن، عمل‌آوری بتن، رده‌ بندی بتن.

---

ارائه دهنده: آقای مهندس نجاد نرگسی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت
استاد راهنما: آقای دکتر ابراهیم قیاسوند، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت
استاد ممتحن: آقای دکتر فریدون رضایی، دانشیار رشته مهندسی عمران گرایش سازه
استاد ممتحن: آقای دکتر صلاح الدین حمیدی، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک

درج در سایت: 28 بهمن 1398 - تعداد مشاهده 1144 بار