Workshop: تغذیه درمانی پزشکی در هیپوتیروئیدی

تغذیه درمانی پزشکی در هیپوتیروئیدی روز چهارشنبه، 11 تیر، 1399 لغایت جمعه، 11 تیر، 1400 توسط مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان در شهر مشهد استان خراسان رضوی برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Food Science and Technology

برگزار کننده: مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان

هیپوتیروئیدی یا کم کاری غده تیروئید به حالتی گفته می شود که ترشح هورمون های تیروئیدی در بدن یک فرد کاهش می یاید و منجر به تغییراتی در متابولیسم و عملکرد طبیعی بافت های بدن می شود. شیوع این بیماری روز به روز به ویژه در کشور های در حال پیشرفته، رو به افزایش است و نیمی از افراد مبتلا به این بیماری از مشکل خود با خبر نمی باشند.
علایمی مانند افزایش وزن، بی حوصلگی، احساس سرما در دست ها و پاها، خستگی زودرس، فراموشی و احساس افسردگی از علایم بالینی شایع این بیماری به حساب می آید. خطر چاقی، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های روماتیسمی و دیابت و عقب ماندگی های ذهنی در این گروه از افراد بالاتر می باشد.
تغذیه و رژیم غذایی مناسب دارای نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا و درمان این بیماری دارد.آشنایی کامل با بیماری کم کاری غده تیروئید و اثر گذاری آن بر فعالیت های روزمره یک فرد یکی از وظایف مهم کارشناسان و متخصصان بخش درمان و پیشگیری به ویژه کارشناسان تغذیه می باشد تا با تشخیص صحیح و پیشگیری از این بیماری به کاهش خطر بسیاری از بیماری های مزمن در آینده کمک کنند و کسب مهارت در این زمینه سبب افزایش کارایی و کارآمدی فعالیت های آن ها می گردد به گونه ای که یکی از مهم ترین علل مراجعات بالای چاقی و اضافه وزن در دنیا کم کاری غده تیروئید می باشد.
بدین منظور در کارگاه “تغذیه درمانی پزشکی در هیپوتیروئیدی” به بررسی بیماری کم کاری تیروئید, علایم بیماری، تشخیص بیوشیمیایی و تغذیه درمانی پزشکی هیپوتیروئیدی می پردازیم که به عنوان یک راهنمای علمی می تواند مورد استفاده جامعه پزشکی قرار گیرد.

---

مدرس: زهره حسینی (عضو هیات علمی علوم پزشکی وارستگان)

 

درج در سایت: 11 تیر 1399 - تعداد مشاهده 521 بار