Senior Defense: پیش بینی بیماری ها بر اساس علائم و مقایسه ی دقت آنها با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین

The Prediction Of Diseases Based On Symptom And Compare Their Accuracy Based On Machine Learning Algorithms

پیش بینی بیماری ها بر اساس علائم و مقایسه ی دقت آنها با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین روز جمعه، 26 شهریور، 1400 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Health Policy، Health Science

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

در دنیای امروز داده‌های زیادی در زمینه بهداشت و پزشکی و بیماری‌ها موجود است که می‌تواند باعث ایجاد یک محیط مناسب برای استفاده از روش‌های گوناگون داده‌کاوی شود. استفاده از روش‌های داده‌کاوی برای افزایش، و بهبود دادن دقت و کارایی استفاده می‌شود که باعث می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها نیز کمک شایانی را داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی علم داده‌کاوی مورداستفاده گسترده‌ای قرار گرفته که در زمینه‌های پزشکی هم از آن استفاده می‌شود که باتوجه‌به داده‌های فراوان و مهم از وضعیت افراد بیمار که در دست می‌باشد می‌توان اطلاعات و دانش را از این داده‌ها استخراج نمود و از آنها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کرد. شیوع کرونا از اوایل دسامبر سال ۲۰۱۹ در استان هوبئی شهر ووهان جمهوری خلق چین در سراسر جهان گسترش‌یافته است. از اکتبر سال ۲۰۲۰ تعداد کل بیماران تایید شده در بیش از ۱۸۰۵۰۰ کشور بوده است که ۳۹۵۰۰۰۰۰ نفر آن بیماری را نیز گرفته بودند. سازمان بهداشت جهانی در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ شیوع را به‌عنوان یک وضعیت اضطراری و همه‌گیر برای بهداشت عمومی اعلام کرد. علائم بالینی کرونا عبارت‌اند از: اختلال تنفسی، خستگی، سرفه خشک، خستگی و غیره. مردان مسن، کودکان، مردانی که قبلا به بیماری قلبی عروقی، چاقی و دیابت مبتلا شده‌اند، در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند در این پژوهش برای کمک‌کردن به حل مسائل پزشکی و مهم‌تر از آن تشخیص و تفکیک بیماری‌های کرونا، سرماخوردگی، آنفولانزا و آلرژی از یکسری الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کنیم. این الگوریتم‌های یادگیری ماشینی الگوریتم‌های نظارت شده هستند که شامل الگوریتم درخت تصمیم (ID۳)، الگوریتم دسته‌بندی‌کننده بیز، الگوریتم جنگل تصادفی، شبکه‌های عصبی مصنوعی، الگوریتم -K نزدیک‌ترین همسایگی می‌باشند.

نگارنده: سجاد خالقیان استاد راهنما: آقای دکتر امیرحسین راسخ استاد مشاور: خانم دکتر بتسابه تنوری استاد داور: آقای دکتر محمد صادق بشکاری

درج در سایت: 25 شهریور 1400 - تعداد مشاهده 604 بار