Senior Defense: آنالیز احساس متن فارسی به وسیله الگوریتم BERT و شبکه های عصبی

Persian Text Sentiment Analysis Based on BERT Algorithm and Neural Networks

آنالیز احساس متن فارسی به وسیله الگوریتم BERT و شبکه های عصبی روز شنبه، 27 شهریور، 1400 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Computer Science

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

آنالیز احساسی و استخراج نظرات حوزه مطالعاتی است که نظرات، احساسات، ارزیابیها، نگرشها و عواطف مردم را از زبان نوشتاری تحلیل میکند. این یکی از فعال ترین زمینه های تحقیقاتی در پردازش زبان طبیعی و همچنین به طور گس تردهای در زمینه داده کاوی ، وب کاوی و متن کاوی می باشد .در واقع، به دلیل اهمیت آن برای تجارت و جامعه، خارج از علوم رایانه به علوم مدیریت و علوم اجتماعی نیز گسترش یافته است. اهمیت روزافزون تجزیه و تحلیل احساسات همزمان با رشد رسانه های اجتماعی مانند بررسی ها ، بحث های انجمنی ، وبلاگ ها ، میکروبلاگ ها ، توییتر و شبکه های اجتماعی منطبق شده است. برای نخستین بار در تاریخ بشریت، اکنون حجم عظیمی از دادههای تفسیر شده به صورت دیجیتالی برای تجزیه و تحلیل ثبت شده است . سیست مهای تحلیل احساسی تقریبا در هر کس بوکار و ح وزه اجتماعی به کار گرفته م یشوند، زیرا عقاید در تمام فعالی تهای انسانی نقش اساسی دارد و از تاثیرگذارترین رفتارهای ما میباشد. اعتقادات و برداشت ما از واقعیت و انتخابهایی که ما انجام میدهیم ، تا حد زیادی مشروط به این است که دیگران چگونه دنیا را میبینند و ارزیابی میکنند. به همین دلیل، زمانی که ما نیاز به تصمیمگیری داریم، اغلب به دنبال عقاید دیگران هستیم، این نه تنها برای افراد بلکه برای سازمان ها نیز صادق است. در این پایاننامه سعی داریم آنالیز احساس متن فارسی را انجام بدهیم. این کار با استفاده از الگوریتم BERT انجام میشود. این الگوریتم که در سال ۲۰۱۸ توسط گوگل معرفی شد در حال حاضر در موتور جستجو و ماشین ترجمه این شرکت در حال استفاده است. با استفاده از چند دیتاست فارسی میزان موثر بودن این الگوریتم بررسی و با کارهای گذشته مقایسه خواهد شد .

 نگارنده : سیروس رحمانی زردک استاد راهنما: دکتر امیرحسین راسخ استاد مشاور : مهندس محمد ایمان جم نژاد استاد داور : دکتر بتسابه تنوری

درج در سایت: 27 شهریور 1400 - تعداد مشاهده 1022 بار