Senior Defense: پیش بینی خودکارآمدی و فشارروانی شغلی براساس هوش معنوی در کارمندان آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرشیراز

پیش بینی خودکارآمدی و فشارروانی شغلی براساس هوش معنوی در کارمندان آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرشیراز روز چهارشنبه، 1 تیر، 1401 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Psychology

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز

 پژوهش فوق با هدف پیش بینی خودکارآمدی و فشار روانی کارکنان بر اساس هوش معنوی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است.جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان آموزش پروش ناحیه ۲ در شهر شیراز بود.با توجه به جامعه آماری و طبقه بندی آن ،جامعه از بین کارکنان انتخاب شدند .تعداد کارمندان در منطقه در نظر گرفته شده ۱۳۵ نفر می باشد.با توجه به این که حجم جامعه برابر ۱۳۵ نفر بود بر اساس جدول مورگان حجم نمونه برابر ۱۰۰ نفر تعیین شد. نمونه گیری به صورت دسترس صورت گرفت. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران(۱۳۸۹)،خودکارآمدی، توسط انصاری (۱۳۸۹) وپرسشنامه فشار روانی تونی و همکاران(۲۰۰۵) بود. برای هر یک از سوالات پرسشنامه جهت تعیین اینکه فراوانی پاسخ ها به طور معناداری از هم تفاوت دارند یا نه، از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. محاسبات آماری در این تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که: هوش معنوی بر روی متغیر ملاک یا خودکارآمدی کارکنان تاثیر می گذارد. از این رو، بر اساس معناداری مقدار t در هوش معنوی به ازای هر واحد تغییر در این متغیر به میزان ۶۹۴/۰ در متغیر خودکارآمدی کارکنان تغییر حاصل می شود.. فشار روانی توانایی پیش بینی متغیر هوش معنوی کارکنان را دارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که فشار روانی بر روی متغیر ملاک یا هوش معنوی کارکنان تاثیر می گذارد. از این رو، بر اساس معناداری مقدار t در فشار روانی به ازای هر واحد تغییر در این متغیر به میزان ۷۳۳/۰- در متغیر هوش معنوی کارکنان تغییر حاصل می شود.

معرفی سخنرانان: گردآورنده:سید محمدرضا میر احمدی استاد راهنما : دکتر سیروس سروقد استادان داور: دکتر شیرین نوعی / دکتر سمیرا فیروز بخت

درج در سایت: 25 خرداد 1401 - تعداد مشاهده 265 بار