دومین همایش تخصصی دفتر مدیریت پروژه

The second specialized conference of the Project Management Office

The second specialized conference of the Project Management Office روز چهارشنبه، 26 مهر، 1402 لغایت پنجشنبه، 27 مهر، 1402 توسط موسسه مدیریت پروژه آریانا و تحت حمایت سیویلیکا در شهر Tehran برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

The second specialized conference of the Project Management Office

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1402
شناسه ملی این کنفرانس: PMOC02

توضیحات کنفرانس

پیشگفتار دبیر علمی همایش

شاید بیراه نباشد که بگوییم پر چالش ترین موضوع مدیریت پروژه، سر فصل” دفتر مدیریت پروژه ” یا “PMO” باشد. سوال مهم این هست که بالاخره PMO چه شرح کاری داشته و در سازمانها و نهادهای مختلف چه ساختار و وظایفی دارد. دفتر مدیریت پروژه سازمانی چه کارکردی دارد؟ دفتر پورتفولیو و طرح قرار هست چه نقشی داشته باشند؟ مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه و از طرفی مدیر طرح و برنامه و یا مدیر سیستم ها و روشها چه اختیارات و وظایفی در قبال PMO دارند. از سویی دیگر مدیر پروژه، کمیته راهبری و مدیر منابع انسانی هم ادعا می کنند بسیاری از وظایف PMO را انجام می دهند. یک PMO چابک ، سبز و هوشمند در چه موقعیت هایی نیاز هست؟ آیا در پیاده سازی PMO ها استاندارد زده نشده ایم ؟ آیا دوره PMO به پایان رسیده و در حال گذار به سمت “دفتر تحویل ارزش” یا VDO هستیم؟

چالش های بالا و بسیاری دیگر از سوالات و ابهامات جامعه مدیریت پروژه، ما را بر آن داشت تا برای دومین بار این گردهمایی مهم را با چاشنی موضوعات و پارادایم های جدید از جمله چابکی، پایداری و خلق ارزش برگزار کنیم. بعد از برگزاری موفق اولین همایش PMO در سال ۱۳۹۰ و یک وقفه طولانی امسال قرار هست با ویژگی های متمایزی نظیر بررسی PMO ها در کشور های توسعه یافته و از طریق متخصصان ایرانی که سالها در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند و نیز دعوت از سخنرانان خارجی حرفه ای و دورهمی های پرسش و پاسخ PMO ، با نگاه همه جانبه موضوع را به بحث بگذاریم. در این رخداد متمایز که به ابتکار موسسه مدیریت پروژه آریانا برگزار می گردد قرار هست برای PMO به خصوص در کشور ما باز تعریفی صورت گرفته و صاحب نظران صنعتی و دانشگاهی در خصوص آن به ارایه مطالب مفید بپردازند. ویرایش هفتم پیکره دانش مدیریت پروژه در حالی که بارها از ” دفتر تحویل ارزش ” صحبت می کند PMO را اینطور وصف می کند : “ساختاری مدیریتی که فرآیندهای حاکمیت مرتبط با پروژه را استاندارد می کند و به اشتراک گذاری منابع، روش ها، ابزارها و تکنیک ها را تسهیل می کند.” حال با این تعریف کلان استانداردهای مطرح مدیریت پروژه از دفتر مدیریت پروژه ، نوبت متخصصان و کاربران پروژه هاست که با باز تعریف دقیق، تفسیر و سفارشی سازی درست این مفهوم، در جهت افزایش کارایی و اثربخشی سازمانها به سمت خلق ارزش بیشتر در پروژه ها، طرح ها و سبدها گام بردارند.

مشتاقانه منتظر دیدار شما در این رخداد مهم تخصصی هستیم

حسین رادمهر – دبیر علمی همایش

درج در تقویم: 17 مهر 1402 - تعداد مشاهده 748 بار