Speech: نخستین دوره همایش تخصصی زمین لغزش و ریزش سنگ

First professional seminar of landslide &rockfakl

نخستین دوره همایش تخصصی زمین لغزش و ریزش سنگ روز چهارشنبه، 22 آذر، 1396 توسط گروه هونام در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Structural Engineering، General Engineering

برگزار کننده: گروه هونام

سمینار زمین لغزش و راکفال(ریزش سنگ)
با توجه به لزوم عبور یا وقوع پروژه های راهسازی، خطوط انتقال، سد سازی و ... از مناطقی که دارایشرایط زمین شناسی نامناسبو مستعد بروز پدیده زمین لغزش و یا ریزش سنگ هستند، نیاز به برگزاری همایش هایی وجود دارد که در آن ها چگونگی شناسایی و رفع مشکلات ناشی از این موارد به طور مدون بررسی شوند.
بررسی و مقابله با مشکل زمین لغزش و یا ریزش سنگ طی مراحل زیر صورت می پذیرد:
1- مطالعه محل و شناسایی مشکل
2- طرح ریزی برای رفع مشکلات ژئوتکنیکی
3- طرح ریزی برای رفع مشکلات ژئولوژیکی
4- رفع مشکل با یا بدون حادثه برای سازه های تاسیساتی و خاکی
5- پایش محل و سازه‏های احداثی پس از رفع مشکل
از آنجا که انجام مراحل زیر با نظم و ترتیبی که دنیا معمول است و در اسناد بالادستی مهندسی کشور ایران هم به آنها پرداخته شده، کمتر پروژه ای در ایران ملاک عمل قرارگرفته، انجمن های ژئوسنتتیک و ژئوتکنیک ایران با همکاری جامعه مهندسین مشاور بر آن هستند تا با برگزاری همایش های در این خصوص، توجه متخصصین و مدیران را به روند صحیح انجام کارها در این حوزه و امکانات مورد نیاز برای انجام صحیح کارها جلب کنند. لذا با دعوت از سخنرانان زیر، اولین دوره همایش زمین لغزش و ریزش سنگ را برگزار خواهند کرد:
1- آقای دکتر گتمیری، رئیس جامعه مهندسین مشاور ایران
2- آقای دکتر زارع، عضو فرهنگستان علوم و استاد پژوهشکده زلزله
3- آقای دکتر فخاریان، رئیس انجمن ژئوسنتتیک ایران و استاد دانشگاه امیرکبیر
4- آقای دکتر لیتکوهی، عضو ارشد و رئیس کمیته بهسازی خاک انجمن ژئوتکنیک ایران
5- Prof Georgio Jacketti زمین شناس و مشاور ارشد مکافری ایتالیا
6- Prof Alfredo Rocca مدیر توسعه پایش‏های ژئوتکنیکی و سازه ای ایتالیا
عموم کارفرمایان و سازمان های مرتبط با موضوع از جمله جامعه مهندسین مشاور، انجمن مکانیک سنگ ایران، شرکت آب نیرو، کمیته ملی سدهای بزرگ، سازمان آب و برق خوزستان و ... از این همایش حمایت کرده و شرکت های خارجی از جمله Maccaferi ایتالیا، Teico عمان، Avaro فرانسه حامیان اقتصادی حمایش می باشند که علاوه برا ایراد سخنرانی در نمایشگاه جانبی به ارائه تجارب و دستاوردهای خود می پردازند. از جمله نهاد های کارفرمائی حاضر در این همایش عبارتند از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه راه و راه آهن ( حضور مدیرعامل آقای دکتر خادمی نهایی شده است) سازمان راهداری کل کشور ( حضور مدیرکل نگهداری راهها قطعی شده است) راه آهن جمهوری اسلامی ایران( معاونت فنی حضور خواهند داشت)، وزارت نیرو( احتمال حضور معاون وزیر وجود دارد).
برگزاری این همایش علاوه بر مخاطبین دارای مهارت، فرصت بسیار خوبی است تا افراد و شرکت هایی که مهارت و امکانات آنها به صورت غیر مستقیم برای جلوگیری از زمین لغزش و ریزش سنگ مورد استفاده قرار می گیرد از طریف شرکت در نمایشگاه جانبی، امکانات خود را عرضه کنند از جمله این تخصص ها عبارتند از تولیدکنندگان محصولات مسلح کننده خاک ماندد ژئوگریدها، ستون فلزی، نیلینگ و انکراژ و ... و همچنین عرضه کنندگان تجهیزان مونیتورینگ نظیر ابزار دقیق، ابزار نقشه برداری، جی پی اس، دوربین های تصویر برداری مهندسی و ... و عرضه کنندگان خدمات صخره نوردی، کار و ارتفاع و عرضه کنندگان خدمات هلیکوپتری سبک و لجستیک در کوهستان می توان نام برد.

درج در سایت: 12 آذر 1396 - تعداد مشاهده 853 بار