Entrepreneurship event: چالش طراحی و اجرای هوشمندسازی ۵ معدن و تکمیل فناوری های وابسته

The challenge of designing and implementing the intelligentization of 5 mines and completing related technologies

چالش طراحی و اجرای هوشمندسازی ۵ معدن و تکمیل فناوری های وابسته روز یکشنبه، 24 دی، 1402 لغایت دوشنبه، 30 بهمن، 1402 توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌ جمهوری و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت ملی مس ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت و شبکه تبادل فناوری در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Mineral Processing

برگزار کننده: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌ جمهوری, سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران, شرکت ملی مس ایران, وزارت صنعت معدن و تجارت, شبکه تبادل فناوری

صنعت مس در ایران یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور است. برای درک اهمیت این موضوع می توان به سهم ۳۰ درصدی صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی کشور اشاره داشت که صنعت مس بخشی از این سهم را شامل می شود. از سوی دیگر، امروزه به کارگیری فرآیندهای هوشمندسازی در صنعت معدن سبب بهبود عملکرد، کاهش هزینه ها، افزایش ایمنی و کارایی در تمامی مراحل از استخراج تا تولید نهایی می گردد. باتوجه به سهم این صنعت از اقتصاد کشور این موضوع سبب افزایش تولید، کاهش مصرف منابع و بهبود انرژی شده و متعاقبا به حفظ محیط زیست کمک می کند. ‫در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت ها‪،‬ ایجاد هم افزایی و تحقق اقتصاد دانش بنیان و به منظور هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوری های وابسته با تمرکز بر‬ سیستم پایش و گسیل ناوگان بارگیری و باربری معادن مس و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان،‬ ‬این چالش برگزار می گردد.‬‬ در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت ملی مس ایران در راستای توسعه و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور و بهره مندی از ظرفیت زیست بوم فناوری و نوآوری چالشی با عنوان، ”طراحی و اجرای هوشمندسازی ۵ معدن و تکمیل فناوری های وابسته” مطرح کرده و از طرح های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می نمایند.

درج در سایت: 15 بهمن 1402 - تعداد مشاهده 134 بار