دوفصلنامه مطالعات اعتقادی سیاسی

Islamic ideological and political studies

دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات اعتقادی سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که اینک در برابر دیدگان شما خواننده محترم قرار دارد، نوید نوینی به اساتید، فرهیختگان و محققان علوم الهیات و علوم سیاسی می دهد که این فصلنامه می تواند به طور منظم و ادواری ارائه گردد و مطابق استانداردهای مجلات علمی تخصصی منتشر گردد. این فصلنامه که ضرورت انتشار آن مورد تایید و تاکید ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی می باشد و ایشان همواره مشوق توسعه و اعتلای امر تحقیق و پژوهش در سازمان بوده اند قرار گرفته که با همت و کمک های بی دریغ ایشان و همچنین جانشین محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت به زیور طبع آراسته شده است.

انتشار نشریه علمی - تخصصی حاضر در فرآیند نیل به اهداف توسعه علمی کشور و به ویژه ارتقای کیفی مباحث عقیدتی سیاسی، افزون بر ایجاد فرصت و انگیزه برای درج مقالات علمی کارکنان شاغل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارائه و چاپ مقالات علمی و تخصصی دانشوران و پژوهندگان دیگر مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را نیز امکان پذیر ساخته است. دست اندرکاران این فصلنامه از مدیر مسوول تا شورای تحریریه و کلیه همکاران مسوول در این فرایند دانشی و پژوهشی، امید آن دارند که اصحاب فکر و قلم آنان را از نقدها و راهنمایی های روشنگرانه علمی خود محروم نخواهند نمود و از هر گونه همکاری در هر سطحی استقبال می نمایند. خط مشی فصلنامه علمی - تخصصی مطالعات اعتقادی سیاسی و اهتمام دست اندرکاران آن را به طور خلاصه می توان درموارد ذیل برشمرد:

1- دوفصلنامه مطالعات اعتقادی سیاسی؛ نشریه ای سازمانی و با رویکرد علمی است که می کوشد در هر شماره به طور عمده مقالات تالیفی در چارچوب موضوعات تخصصی رشته های الهیات و علوم سیاسی را درج نماید.

2- هیات تحریریه فصلنامه به منظور افزایش سطح علمی فصلنامه به پیشنهادات اصلاحی و نقادانه خوانندگان ارج می نهد.

3- آرا و عقاید مندرج در مقالات الزاما مورد تایید فصلنامه نیستند و مسوولیت مقالات متوجه مولفان و یا مترجمان آن ها خواهد بود.

۴- مقالات ارسال شده پس از بررسی و در صورت تصویب در نوبت انتشار قرار می گیرد و هیات تحریریه فصلنامه در پذیرش، اصلاح ویرایش و چاپ مقالات آزاد است. در پایان امیدواریم که به یاری خداوند و حمایت مسوولین محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف و دستیاری مراجع علمی و فرهیختگان محترم توفیق ادامه خدمت را داشته باشیم.