Speech: بررسی اثر ترک خوردگی های موجود در رفتار دیوارهای برشی بتنی تحت بارهای رفت و برگشتی

The effect of cracking in the behavior of concrete shear walls under cyclic loads

بررسی اثر ترک خوردگی های موجود در رفتار دیوارهای برشی بتنی تحت بارهای رفت و برگشتی روز دوشنبه، 21 اسفند، 1396 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Structural Engineering

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

یکی از روش های مقاوم سازی ساختمان های بتنی اضافه نمودن دیوار برشی می باشد. دیوار برشی مقاومت، سختی و شکل پذیری سازه را بشدت افزایش می دهد و باعث بهبود رفتار لرزه ای سازه و کاهش تغییر شکل ها و خسارت های وارد به دیگر المان های بتنی سازه می گردد. دیوارهای برشی بتن مسلح، یکی از متداول‌ترین سیستم‌های باربر جانبی هستند که به دلیل سختی و مقاومت زیاد، به طور گسترده در ساختمان‌ها به کار می‌روند. این سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی، در زلزله‌های سه دهه اخیر، عملکرد خوبی در کنترل خسارت‌ها و آسیب‌های وارد به اجزای غیرسازه‌ای از خود نشان داده‌ است.
در این تحقیق به بررسی رفتار ترک خوردگی دیوارهای برشی بتنی تحت بار رفت و برگشتی پرداخته شده است. بدین منظور یک دیوار برشی بتنی با چهار ضخامت 200، 250، 300و 350 میلی متر با حالت‌های مختلف ترک خوردگی در گوشه و وسط انتخاب شده است. سپس به بررسی رفتار ترک خوردگی دیوار برشی بتنی تحت بار رفت و برگشتی پرداخته شده است. نتایج تحلیل نشان دهنده آن است که ترک در گوشه ی وسط پایین دیوار برشی بتنی، منجر به ترک خوردگی و آسیب دیدگی بیشتر دیوار در برابر بارهای رفت و برگشتی می شود.

*

ارائه دهنده: آقای مهندس میلاد زرین، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش سازه
استاد راهنما: آقای دکتر فریدون رضایی، دانشیار رشته مهندسی عمران گرایش سازه
استاد داور: آقای دکتر محمد فرنام، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش سازه
استاد داور: آقای دکتر حمید مرتضایی، استادیار رشته مهندسی عمران گرایش سازه


کلمات کلیدی: دیوار برشی بتن آرمه، بار رفت و برگشتی، ترک خوردگی، آسیب دیدگی

درج در سایت: 15 اسفند 1396 - تعداد مشاهده 519 بار