Senior Defense: منع خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل و ایران

منع خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل و ایران روز یکشنبه، 11 مهر، 1400 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Law

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

موضوع خشونت علیه زنان از موضوعات حقوقی است که در بسیاری از جوامع به جنبش‌های اجتماعی و سیاسی مبدل شده است و به عنوان یک آسیب اجتماعی، روان شناختی، سیاسی و معضلی حقوقی در رشته‌های مختلف علوم انسانی که معمولا به‌صورت صدمات فیزیکی، روانی، جنسی، اقتصادی و هرگونه عرف و عادات صدمهآمیز اتفاق می‌افتد موردتوجه قرار گرفته است و چنین به نظر می‌رسد ساختار سیاسی هر جامعه می‌باید با توجه به نظام حقوقی و قضایی خود این معضل را بر طرف نماید. مصوبات کنوانسیون‌ها و قطعنامه جهانی سایر اسناد بین‌المللی نظیر قطعنامه مجمع عمومی در سال۱۹۸۵ در مورد خشونت خانگی ، قطعنامه‌ی شورای اقتصادی و اجتماعی۱۹۹۱، تصویب اعلامیه مجمع عمومی در سال ۱۹۹۳ در مورد منع خشونت علیه زنان و... و ارتباط کشورها و عضویت کشورهای عضو الزام حقوقی را در سطح بین‌الملل موجب می‌شود تا موضوع خشونت زنان از حالت تبعیض‌آمیز خارج شود. در راستای پیشگیری از بزه خشونت علیه زنان در اسناد سازمان ملل در دو بعد کیفری و غیر کیفری موردتوجه قرار گرفته است. در نظام حقوق داخلی در تقابل با خشونت علیه زنان ضمانت اجرای کیفری و غیر کیفری پیش‌بینی شده است و البته همچنان با خلاهایی نیز مواجه است.

دانشجو: حدیث رستمی استاد راهنما: دکتر خدیجه صلح میرزایی استاد ممتحن: دکتر میثم نوروزی استاد ممتحن: دکتر محمد سعید موسوی طاهری

درج در سایت: 10 مهر 1400 - تعداد مشاهده 241 بار