Senior Defense: بررسی تاثیر مدیریت پروژه در افزایش رفاه و رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان با نقش میانجی مدیریت دانش مورد مطالعه: مدیران و کارکنان پروژه های ساختمانی منطقه یک شهر همدان)

Investigating the effect of project management on increasing the welfare and job satisfaction and creativity of employees with the mediating role of knowledge management (Study: Managers and employees of construction projects in region one of Hamadan city)

بررسی تاثیر مدیریت پروژه در افزایش رفاه و رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان با نقش میانجی مدیریت دانش مورد مطالعه: مدیران و کارکنان پروژه های ساختمانی منطقه یک شهر همدان) روز شنبه، 7 اسفند، 1400 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.


برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

 انگیزه اصلی این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت پروژه در افزایش رفاه و رضایت شغلی و خلاقیت کارکنان با نقش میانجی مدیریت دانش می باشد.این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی می باشد و از نظر روش جمع آوری دادهها، یک تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرم‌افزار آماری SPSS.V۲۴ و از نرم‌افزار معادلات ساختاری pls.V۳ در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعه¬ی مورد مطالعه شامل کلیه مدیران و کارکنان پروژه های ساختمانی منطقه یک شهر همدان است. روش نمونه گیری بکار برده شده در این پژوهش از نوع در دسترس می‌باشد. جهت محاسبه حجم نمونه موردنیاز برای پژوهش با استفاده از فرمول کوکران در سطح اطمینان ۵ درصد برابر با ۹۵ نفر بدست آمده است .نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای مدیریت پروژه بر رفاه و رضایت شغلی کارکنان با نقش میانجی مدیریت دانش (۱۸۶/۰) و مدیریت پروژه بر خلاقیت کارکنان با نقش میانجی مدیریت دانش تاثیر معنا دار دارد. (۱۷۲/۰) و همچنین مدیریت پروژه بر رفاه و رضایت (۶۹۸/۰) مدیریت پروژه بر خلاقیت کارکنان (۵۰۴/۰) مدیریت پروژه بر مدیریت دانش (۶۷۹/۰) مدیریت دانش بر رفاه و رضایت شغلی (۲۷۴/۰) مدیریت دانش بر خلاقیت کارکنان (۲۵۳/۰) تاثیر معناداری دارند.

معرفی سخنران: سعید شیخ بابایی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری گرایش مدیریت پروژه و ساخت

درج در سایت: 4 اسفند 1400 - تعداد مشاهده 356 بار