Senior Defense: الگوریتم بهینه سازی ترکیبی مبتنی بر انرژی برای جایگذاری و مهاجرت ماشین مجازی در رایانش ابری

Energy-based hybrid optimization algorithm for virtual machine placement and migration in cloud computing

الگوریتم بهینه سازی ترکیبی مبتنی بر انرژی برای جایگذاری و مهاجرت ماشین مجازی در رایانش ابری روز چهارشنبه، 26 بهمن، 1401 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Software

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
با توسعه سریع فناوری ها و برنامه های رایانش ابری در سال های اخیر، تعداد و مقیاس مراکز داده ابری به سرعت افزایش یافته است در حالی که مشکل مصرف انرژی در مراکز داده ابری بیش از پیش جدی تر شده است. بنابراین مدیریت مصرف انرژی به تدریج به یکی از موضوعات داغ در حوزه رایانش ابری تبدیل شده است. به همین دلیل، هدف این پژوهش شبیه سازی مدلی بر اساس پارامتر تعادل بار و بررسی سیستم اندازه گیری انرژی است. ما یک سیستم اندازه گیری مصرف انرژی توزیع شده بر اساس الگوریتم بهینه سازی ترکیبی برای محیط های ابری پیشنهاد کردیم. ما رابطه ریاضی بر اساس استفاده از منابع اجزای کلیدی (CPU، حافظه و دیسک) و مصرف انرژی شبکه را بررسی کردیم با توجه به این مسئله که تعادل بار نیز مولفه موثری در این حوزه است در این روند این مولفه را در نطر گرفتیم و در نهایت بر اساس پارامترهای متفاوت این نتایج را با مقاله پایه مقایسه و بررسی کردیم. نتایج نشان دهنده برتری رویکرد پیشنهادی است.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: علی محمد شیبانی بلوچی استاد راهنما: دکتر ندا احرار استاد داور: دکتر علی صادقی استاد مشاور: دکتر مهرناز نیازی
درج در سایت: 25 بهمن 1401 - تعداد مشاهده 503 بار