Senior Defense: ارائه یک پروتکل خوشه بندی ترکیبی در شبکه حسگر بی سیم بر اساس الگوریتم های بهینه سازی فاخته و ژنتیک

Presenting a hybrid clustering protocol in wireless sensor network based on cuckoo and genetic optimization algorithms

ارائه یک پروتکل خوشه بندی ترکیبی در شبکه حسگر بی سیم بر اساس الگوریتم های بهینه سازی فاخته و ژنتیک روز یکشنبه، 14 اسفند، 1401 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Software

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
در این کار تحقیقاتی از شعاع تخمگذاری الگوریتم جستجوی فاخته برای ایجاد یک خوشه و سپس جستجوی گره بهینه بر اساس الگوریتم ژنتیک چندمنظوه با رتبه بندی پارتو استفاده شده است تا داده ها به سینک ارسال شوند. تمرکز اصلی بر روی دو پارامتر معیار عملکرد است ، یکی به حداکثر رساندن طول عمر شبکه و دیگری به حداقل رساندن تاخیر. برای به حداکثر رساندن پارامتر طول عمر شبکه، حسگر هدف همپوشانی شده توسط بسیاری از حسگرها، اتلاف انرژی توسط دو یا چند حسگر انجام میشود، جایی که کار یکسانی را می توان توسط یک سنسور انجام داد. برای غلبه بر این مشکل، از متدولوژی پوشش مجموعه توالی استفاده می شود. برای به حداقل رساندن پارامتر تاخیر، مکانیسم زمان بندی خواب-بیداری در نظر گرفته می شود، اما تاخیرهای قابل توجهی معرفی می شوند، زیرا گره ارسال باید منتظر بیدار شدن گره رله بعدی خود باشد. . این تاخیرها را می توان با توسعه هر طرح ارسال بسته مبتنی بر ریخته گری که در آن گره جداگانه یک بسته را به اولین گره همسایه که در بین چندین گره نامزد بیدار می شود، ارسال می کند، مراقبت کرد. این طرح های ارسال ارسال، تاخیرهای مورد انتظار تحویل بسته را از گره های حسگر به گره سینک به حداقل می رساند. کار معرفی شده مسیریابی انرژی را با هدف بهبود عمر شبکه، نسبت تلفات بسته و توان عملیاتی کلی شبکه انجام خواهد داد. الگوریتم پیشنهادی در MATLAB شبیه سازی و با الگوریتم LEACH مقایسه شد. نتایج نشان می دهد که الگوریتم پیشنهادی ما برای افزایش طول عمر شبکه، به حداقل رساندن تلفات بسته و افزایش توان عملیاتی برتر است.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: امیر پرویزی استاد راهنما: دکتر سعید مهرجو استاد داور: دکتر ندا احرار استاد مشاور: دکتر مهرناز نیازی
درج در سایت: 10 اسفند 1401 - تعداد مشاهده 387 بار