Senior Defense: یک رویکرد مبتنی بر الگوریتم یادگیری عمیق برای کشف بدافزار در رایانش ابری

A Deep Learning Algorithm Based Approach for Malware Discovery in Cloud Computing

یک رویکرد مبتنی بر الگوریتم یادگیری عمیق برای کشف بدافزار در رایانش ابری روز شنبه، 20 اسفند، 1401 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Software، Computer Science

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
یکی از مهم ترین چالش های امنیتی در راه اندازی وب سرورهای ارائه دهنده خدمات در اینترنت، ناتوانی ذاتی اینترنت در مقابله با حملات و بدافزارها است. این بدافزارها به راحتی اجرا شده و به صورت محلی یا از راه دور قابل کنترل می باشند. اکثر این بدافزارها در رسیدن به اهداف اصلی حمله، موفق بوده و مهاجم را به خواسته های خود می رساند. علت این امر در این است که مکانیسم های زیادی برای راه اندازی بدافزارها براساس مشخصات سرور قربانی وجود دارد، همین امر خود موجب می شود که نتوان یک راه حل دفاعی جامع در برابر بدافزارها ارائه نمود. راهکارهای متعددی برای شناسایی و مقابله با بدافزارهای مزبور ارایه شده است که در این پژوهش راهکار استفاده از شبکه عصبی عمیق GMDH ارایه گردیده است. برای اعتبارسنجی راهکار ارایه شده، نتایج حاصل با سایر روش ها مورد مقایسه و ارزیابی گردیده است. در این پژوهش از ۱۰% مجموعه داده KDD Cup ۹۹ برای شبیه سازی استفاده شده است که ابتدا در مرحله پیش پردازش داده ها، مقادیر کلیه مشخصه ها به اعداد تبدیل و همچنین مقادیر مشخصه خروجی به دو مقدار صفر و یک تغییر داده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان از دقت بالای راهکار ارایه شده جهت تشخیص بدافزارها نسبت به سایر روش های اخیر می باشد.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: افشین رضائی استاد راهنما:دکتر سید مهدی حضرتی فرد اساتید داور: دکتر مهرناز نیازی-دکتر علی صادقی
درج در سایت: 18 اسفند 1401 - تعداد مشاهده 464 بار