Speech: سمینار و کارگاه آموزشی بین المللی شهر آینده

سمینار و کارگاه آموزشی بین المللی شهر آینده روز پنجشنبه، 14 بهمن، 1395 لغایت جمعه، 15 بهمن، 1395 توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و انجمن علمی طراحان شهری ایران در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Architecture

برگزار کننده: دانشگاه علم و صنعت ایران, انجمن علمی طراحان شهری ایران

دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری موسسه اندیشه طراحی بومی سمینار و کارگاه بین المللی "شهر آینده" را با همکاری نهادهای مدیریت شهری، فعالان و مشاوران شهری و آکادمیسین های مطرح کشور در تاریخ 14 و 15 بهمن ماه 1395  برگزار می کند. سخنران بین المللی این رویداد پروفسور متیو کرمونا استاد برجسته شهرسازی در دنیا از دانشگاهUCL  لندن می باشد. پروفسور کرمونا در حوزه های نظری و پژوهشی و نیز حوزه عملی و فعالیت های شهرسازی فعالیت های بسیار چشمگیری در سطح دنیا داشته است که به عنوان مطرح ترین شهرساز حال حاضر بریتانیا شناخته می شود.

محور اصلی سمینار و کارگاه بین المللی " شهر آینده"  (Future city) به منظور کاربست اجماع آرای اندیشمندان  برجسته ایرانی و مدیران شهری داخلی و نیز استفاده از دانش عملی پروفسور کرمونا و استفاده از تجارب جهانی، خصوصا شهر لندن  ،در کیفیت بخشی به محیط های شهری با عنوان زیر تدوین شده است: "ارتقای کیفیت محیطی از طریق طراحی شهری نوین و مدیریت آن". برنامه های این سمینار و کارگاه بین المللی شامل مجموعه سخنرانی ها، کارگاه های حرفه ای، پانل های تخصصی، رونمایی از پروژه های شهری و معماری موفق، تورهای شهری و نشست های تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری می باشد.

در این سمینار و کارگاه بین المللی در کنار برنامه های ذکر شده، به صورت ویژه ای از پژوهشگران برتر حوزه شهرسازی ، مدیریت خلاق حوزه شهرسازی، پروژه موفق حوزه شهرسازی و معماری شهری و  نیز فعالان برتر حوزه شهرسازی  تقدیر ویژه به عمل می آید. اهداف اصلی این سمینار و کارگاه بین المللی به شرح زیر می باشد:

  • نقد و بررسی بنیان­ های طراحی شهری، فرآیند­ها و اهداف آن در جهت خلق مکان­­های با کیفیت بالا
  • بررسی نمونه­ های عالی بین المللی درطراحی و مدیریت فضای عمومی و چالش­های محیط­های ساخته شده موجود
  • بررسی مدیریت طراحی و نقش مثبت و بنیادی بخش عمومی (دولت ملی و محلی) که می­تواند و می­بایست ایفا کند
  • نقش دهی به شهرسازان و معماران در پایه­ گذاری راهبردهایشان برای فضای عمومی و بررسی آن از طریق خلق یک راهنمای طراحی فضای عمومی برای تهران
درج در سایت: 30 آذر 1395 - تعداد مشاهده 1628 بار