Workshop: کارگاه آیین مکاتبات اداری

Workshop for administrative regulations

کارگاه آیین مکاتبات اداری روز جمعه، 27 اردیبهشت، 1398 توسط انجمن زبان و ادبیات فارسی ایران و موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Literature

برگزار کننده: انجمن زبان و ادبیات فارسی ایران, موسسه آموزش عالی زند شیراز

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارکرد زبان، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات است. ارتباط را فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از فرستنده به گیرنده و اساس شکل‌گیری جوامع دانسته‌اند. ارتباط در تشکیلات اداری عبارت است از: انتقال اطلاعات و دستورها و نیز بررسی بازخورد آن‌ها به منظور ایجاد حرکت در جهت هدایت رفتار انسانی در مجموعه‌ی نظام سازمانی برای رسیدن به اهداف و ماموریت‌ها. این ارتباط لازمه‌ی نظام مدیریتی و تضمین‌کننده‌ی روابط صحیح اداری خواهد بود. یکی از روش‌های ایجاد ارتباط به ویژه در حوزه‌ی امور اداری، نوشتن نامه است.
هدف از برگزاری کارگاه آیین مکاتبات اداری، معرفی نامه‌ی اداری و انواع آن، بررسی اجزای نامه‌ی اداری و در واقع پرداختن به شیوه‌ی نگارش متن نامه‌ی اداری، ساختار نامه‌ی اداری و نیز اشتباهات رایج در این حوزه یعنی بررسی توصیه‌های نگارشی بوده است. هم‌چنین در این کارگاه، افراد نمونه‌های مختلف نامه‌ی اداری را به عنوان مثال‌هایی در این حوزه بررسی کردند تا در آینده بتوانند نامه‌هایی بدون اشتباه را برای تقدیم به سازمان‌های مختلف بنویسند.

***

مدرس:دکتر انیسه هاشمی قلاتی

درج در سایت: 24 اردیبهشت 1398 - تعداد مشاهده 1046 بار