فراخوان مقاله اولین همایش ملی سکونتگاه های انسانی ایران

2024-3-2
فراخوان مقاله اولین همایش ملی سکونتگاه های انسانی ایران
اولین همایش ملی سکونتگاه های انسانی ایران روز چهارشنبه، 5 اردیبهشت، 1403 توسط موسسه جغرافیا دانشگاه تهران, دانشگاه تهران در شهر تهران برگزار می شود. دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه دعوت می گردد با توجه به محورهای اصلی کنفرانس تا تاریخ 25 فروردین ماه جهت ارسال مقالات خود اقدام نمایند

همایش ملی سکونتگاه های انسانی ایران، به نوبه خود رویداد بزرگ و مهمی است که به منظور بررسی و بحث درباره مسائل مربوط به سکونتگاه های انسانی و توسعه آن در هزاره سوم، به مناسب روز جهانی شهرها در ۸ و ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور اساتید، متخصصین، دانشجویان و علاقمندان به حوزه سکونتگاه های انسانی با تفکری ترکیبی و بینا رشته ای در سراسر کشور، در دانشگاه تهران، با کد: ۸۶۸۶۴-۰۲۲۳۰ تحت حمایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، توسط موسسه جغرافیا دانشگاه تهران و اندیشگاه هزاره سوم آریان شار برگزار می شود.

هدف اصلی همایش، ارائه فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات، تجربیات و دانش در زمینه سکونتگاه های انسانی ایران است. این همایش فرصتی فراهم می کند تا پژوهشگران، مدیران دولتی و اهل صنعت در این حوزه با یکدیگر در ارتباط باشند و نتایج تحقیقات جدید، فناوری های نوین و راهکارهای کاربردی را به اشتراک بگذارند.

همچنین این همایش، به هدف بررسی چالش ها و راهکارهای نوین در حوزه سکونتگاه های انسانی ایران برگزار می شود. با توجه به نیازها و تحولات متعددی که در سطح شهرها، مناطق کلان شهری و روستاها بوجود آمده است، این همایش فرصتی برای ما فراهم می کند تا از دانش و تجربیات شما بهره برداری کنیم و به ارائه راهکارهای علمی و عملی برای بهبود سکونتگاه های انسانی در ایران بپردازیم.

در همایش ملی سکونتگاه انسانی ایران، مطالب مربوط به موضوعات مختلفی از جمله طراحی و برنامه ریزی شهری، مدیریت سکونتگاه های شهری و روستایی، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سکونتگاه های هوشمند، انرژی و محیط زیست، حمل و نقل پایدار و بهینه سازی منابع در سکونتگاه ها، مسائل اجتماعی و اقتصادی سکونتگاه ها و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

محورهای اصلی این همایش به شرح ذیل می باشد:(کلیک کنید)

حکمروایی
دیپلماسی شهری
کلان شهرهای ایران
برنامه ریزی منطقه ای و آمایش سرزمین
برنامه ریزی مسکن
شهرسازی
برنامه ریزی شهری و روستایی
فناوری های نوین آینده شهری
شهر هوشمند
بحران آب در آینده سکونتگاه های انسانی ایران
مخاطرات محیطی
درنهایت، همایش فرصتی را برای ارائه مقالات علمی، ارائه پوسترهای علمی، برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه صنعتی و شبکه سازی میان افراد فراهم می کند.

و... (اطلاعات کامل کنفرانس)

Conferences and Journals News