سومین همایش ملی بیابان (فرصت ها و چالش ها)

the 3rd national desert conference (opportunities and challenges)

the 3rd national desert conference (opportunities and challenges) روز سه شنبه، 29 خرداد، 1403 توسط مرکز تحقیقات بین المللی بیابان, دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر Karaj برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

the 3rd national desert conference (opportunities and challenges)

تاریخ برگزاری: 29 خرداد 1403

مهلت ارسال اصل مقالات: 25 اردیبهشت 1403
محل برگزاری: کرج
سال برگزاری: 1403
شناسه ملی این کنفرانس: DESERT03

توضیحات کنفرانس

با توجه به گستردگی اکوسیستم بیابان در کشورایران و بروز پدیده های نوظهوری چون گرد و غبار در کنار مسائل مهمی چون خشکسالی، تخریب سرزمین و مهاجرت از نواحی بیابانی از یک سو و از سوی دیگر پتانسیل های موجود در بیابان های ایران از جمله کشاورزی، انرژی های نو، گردشگری، معادن و الزام به برنامه ریزی های دقیق در حوزه بیابان جهت دستیابی به توسعه پایدار امری ضروری می باشد. بدیهی است جهت دهی به تحقیقات در راستای نیازهای بخش اجرایی کشور و تضارب آرای دانشگاهیان و متخصصین حوزه بیابان با کارشناسان سازمان های اجرایی این حوزه در این همایش می تواند همچون همایش های قبلی راه را برای همکاری های بیشتر بین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران بیابان با بدنه اجرایی کشور از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان زمین شناسی و.... فراهم کند. همچنین این رویداد می تواند به پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی سمت و سوی کاربردی بدهد.

در همین رابطه دبیرخانه سومین همایش ملی بیابان ضمن دعوت از سازمان ها و ارگان های دست اندرکار در حوزه بیابان جهت برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس، آماده دریافت مقالات علمی و ایده های پژوهشگران و صاحبان اندیشه از سراسر ایران در راستای دستیابی به توسعه پایدار می باشد.

***

محورهای همایش :

محور اول :اقدامات و فعالیت ها:

الف) اثربخشی پروژه های مقابله با بیابان زائی

ب) روش ها و فناوری های نوین مقابله با بیابان زائی

ج) مقابله با بیابان زائی مشارکتی – مردمی

د) پدافند غیرعامل در بیابان

محور دوم اقتصادی – اجتماعی:

الف) مهاجرت

ب) صنعت و معدن

ج) انرژی های تجدید پذیر

د) گردشگری

محور سوم: نگرش های نوین

الف) گرد و غبار

ب) خشکسالی و تغییر اقلیم

ج) فرسایش در بیابان

د) تنوع زیستی

ه) تخریب سرزمین

درج در تقویم: 12 اسفند 1402 - تعداد مشاهده 698 بار