Senior Defense: "تاثیر اکسپرسیونیسم بر سینمای انیمیشن با تاکید بر انیمیشن عروس مرده، کابوس قبل از کریسمس وفرانکن وینی برتون"

"تاثیر اکسپرسیونیسم بر سینمای انیمیشن با تاکید بر انیمیشن عروس مرده، کابوس قبل از کریسمس وفرانکن وینی برتون" روز یکشنبه، 8 اسفند، 1400 توسط موسسه آموزش عالی هنر شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: Visual Arts

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی هنر شیراز

اکسپرسیونیسم سبکی است که خاستگاه اجتماعی دارد و هستهی مرکزی آن، انسان است و بیشتر به حالات درونی و درونگرایی میپردازد. موضوع محوری اکسپرسیونیسم انسان است و انسان یعنی جوهره درونی که هنرمند این اصل را با هستی و تفکر خود درمیآمیزد و ارائه میدهد. در فیلمهای اکسپرسیونیستی از اسلوب بزرگنمایی اجرای بازیگران و همچنین از طراحی های تند و پرکنتراست صحنه و نور و لباس و گریم استفاده میشود، ناگفته نماند که سایه نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد که نمادی از تیرگی وجود انسانهایی است که از واقعیت گریزانند و رو به سوی خیالات نهادهاند. پرسش اصلی این پژوهش، پیرامون این مسئله شکل گرفت که آیا اساسا انیمیشن به مثابه یک دنیای فانتزی و شاد متاثر از سبک اکسپرسیونیسم است یا خیر. در راستای چنین هدفی به تحلیل آثار انیمیشن تیم برتون از جمله عروس مرده، کابوس قبل از کریسمس و فرانکن وینی پرداختیم و مشاهده شد که انیمیشن برخلاف تعریفهای اولیهاش که برای کودکان و تصویرگر یک جهان شاد و سرگرم کننده است، وجوه فلسفی و تاریک انسان را هم بیان میکند .در پژوهش حاضر به دنبال این بودیم که دامنهی تاثیر اکسپرسیونیسم در سینما و پس از آن در انیمیشن را بررسی کنیم

 گرد آورنده : الهام خوبکار استاد راهنما: دکتر احسان علیرضایی استاد داور: دکتر علی اکبر جهانگرد

درج در سایت: 7 اسفند 1400 - تعداد مشاهده 612 بار