آغاز به کار پلتفرم پیش چاپ مقالات ایران تا یک هفته دیگر

2024-2-25

به اطلاع کلیه پژوهشگران و متخصصان گرامی می رسانیم که اولین زیر ساخت ایرانی برای انتشار رسمی مقالات علمی پژوهشگران به صورت پیش چاپ (Preprint) از پانزدهم اسفند ماه توسط سیویلیکا آغاز به کار خواهد نمود.

به انتشار رسمی مقاله قبل از ثبت یا پذیرش نهایی آن در کنفرانس یا ژورنال، پیش چاپ (Preprint) گفته می شود که یک فرآیند پذیرفته شده و قانونی در فضای نشر بین المللی است و نسخه های پیش چاپ مقالات، قابلیت انتشار، اشتراک، دریافت نظر، و ارجاع داشته و در صورت ثبت در یک زیر ساخت رسمی مانند سیویلیکا، همواره قابلیت استناد حقوقی خواهند داشت.

پیش چاپ preprint

شما به عنوان نویسنده، می توانید مقالات خود را قبل از ثبت در دبیرخانه ژورنال/کنفرانس، و یا حین انجام پروسه داوری و قبل از پذیرش نهایی در زیر ساخت انتشار مقالات پیش چاپ سیویلیکا ثبت و منتشر نمایید. همچنین اگر مقاله تخصصی نوشته اید، و در حال حاضر نمی خواهید پروسه های داوری را طی نمایید، میتوانید بلافاصله آن را به صورت Preprint ثبت و منتشر کنید. بدین ترتیب مقاله به صورت رسمی، و قانونی به نام نویسندگان مقاله ثبت می شود. شما حتی میتوانید برای مقاله پیش چاپ خود، از پایگاه سیویلیکا گواهی نمایه سازی دریافت نمایید.

زیر ساختهای متعدد بین المللی برای انتشار پیش چاپ مقالات وجود دارند، ولی تاکنون هیچ مرجع رسمی برای انتشار مقالات پیش چاپ فارسی در داخل کشور نداشتیم.

برای آشنایی کامل با این بخش که به زودی برای کلیه کاربران فعال خواهد شد، میتوانید لینک زیر را مطالعه نمایید:
راهنمای انتشار مقالات پیش چاپ