اخبار سیویلیکا (498)

  • آغاز به کار پلتفرم پیش چاپ مقالات ایران تا یک هفته دیگر

    آغاز به کار پلتفرم پیش چاپ مقالات ایران تا یک هفته دیگر

    به اطلاع کلیه پژوهشگران و متخصصان گرامی می رسانیم که اولین زیر ساخت ایرانی برای انتشار رسمی مقالات علمی پژوهشگران به صورت پیش چاپ (Preprint) از پانزدهم اسفند ماه توسط سیویلیکا آغاز به کار خواهد نمود.

    به انتشار رسمی مقاله قبل از ثبت یا پذیرش نهایی آن در کنفرانس یا ژورنال، پیش چاپ (Preprint) گفته می شود که یک فرآیند پذیرفته شده و قانونی در فضای نشر بین المللی است و نسخه های پیش چاپ مقالات، قابلیت انتشار، اشتراک، دریافت نظر، و ارجاع داشته و در صورت ثبت در یک زیر ساخت رسمی مانند سیویلیکا، همواره قابلیت استناد حقوقی خواهند داشت.

    پیش چاپ preprint

    شما به عنوان نویسنده، می توانید مقالات خود را قبل از ثبت در دبیرخانه ژورنال/کنفرانس، و یا حین انجام پروسه داوری و قبل از پذیرش نهایی در زیر ساخت انتشار مقالات پیش چاپ سیویلیکا ثبت و منتشر نمایید. همچنین اگر مقاله تخصصی نوشته اید، و در حال حاضر نمی خواهید پروسه های داوری را طی نمایید، میتوانید بلافاصله آن را به صورت Preprint ثبت و منتشر کنید. بدین ترتیب مقاله به صورت رسمی، و قانونی به نام نویسندگان مقاله ثبت می شود. شما حتی میتوانید برای مقاله پیش چاپ خود، از پایگاه سیویلیکا گواهی نمایه سازی دریافت نمایید.

    زیر ساختهای متعدد بین المللی برای انتشار پیش چاپ مقالات وجود دارند، ولی تاکنون هیچ مرجع رسمی برای انتشار مقالات پیش چاپ فارسی در داخل کشور نداشتیم.

    برای آشنایی کامل با این بخش که به زودی برای کلیه کاربران فعال خواهد شد، میتوانید لینک زیر را مطالعه نمایید:
    راهنمای انتشار مقالات پیش چاپ

    6 اسفند 1402
  • هدیه روز جهانی زنان و دختران در علم به کلیه بانوان عضو سیویلیکا تعلق گرفت

    هدیه روز جهانی زنان و دختران در علم به کلیه بانوان عضو سیویلیکا تعلق گرفت

    روز جهانی زنان و دختران در علم، برابر با یازدهم فوریه (۲۲ بهمن) جشن گرفته می شود و فرصتی برای ترویج دسترسی و مشارکت کامل و برابر زنان و دختران در علوم است. برابری جنسیتی برای یونسکو یک اولویت جهانی است و حمایت از تحصیل دختران جوان و شنیده شدن ایده هایشان، ابزارهای توسعه و صلح است. مقابله با برخی از بزرگترین چالش های برنامه توسعه پایدار، از بهبود سلامت تا مبارزه با تغییرات آب و هوا، به استفاده از تمام استعدادها متکی خواهد بود. این روز یادآور این است که زنان و دختران نقشی اساسی در جوامع علمی و فناوری دارند و مشارکت آنها باید تقویت شود.

    سیویلیکا در راستای ارج نهادن به حضور زنان و دختران در عرصه های علمی و به منظور از تقدیر عضویت و فعالیت بانوان در پایگاه سیویلیکا، به کلیه خانمهای عضو پایگاه سیویلیکا که دارای رزومه فعال بودند، ۵ اعتبار هدیه و به سایر حسابهای کاربری خانمها ۲ اعتبار هدیه اعطا نمود. اگر تا این لحظه در سیویلیکا عضو بودید و در پروفایل کاربری شما جنسیت مشخص شده بود، به صورت خودکار این هدیه به شما تعلق گرفته است.

    22 بهمن 1402
  • دسترسی اعضای انجمن مهندسان مکانیک ایران به پایگاه سیویلیکا

    دسترسی اعضای انجمن مهندسان مکانیک ایران به پایگاه سیویلیکا

    با افتخار به اطلاع کلیه مهندسین و پژوهشگران گرامی عضو "انجمن مهندسان مکانیک ایران" می رسانیم، دسترسی رایگان کلیه اعضای این انجمن، به مقالات پایگاه سیویلیکا فراهم گردیده است.

    بر اساس هماهنگی انجام شده با دبیرخانه انجمن مهندسان مکانیک ایران، دسترسی اعضای محترم این انجمن قبلا بر اساس شماره تلفن همراه تعریف شده است و هر یک از اعضای انجمن با ثبت نام در پایگاه سیویلیکا، به صورت خودکار بر اساس شماره همراه شناخته شده و اجازه دانلود رایگاه مقالات را خواهند داشت.

    اگر در پایگاه سیویلیکا عضو نیستید، ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد نمایید (https://civilica.com/register/) سپس با ورود به حساب کاربری خود، با مراجعه به صفحه دانلود مقالات، به صورت خودکار با درج نام انجمن امکان دانلود رایگان مقاله را خواهید داشت.

    راهنمای کامل دسترسی سازمانی را اینجا مطالعه کنید:
    https://civilica.com/post/7954

    6 دی 1402
  • حضور شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید (تستا)

    حضور شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید (تستا)

    پنجمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا)؛ 20 لغایت 22 آذرماه 1402 در محل مصلی تهران با برپایی غرفه شرکت آب و فاضلاب استان تهران و حضور پایگاه داده سیویلیکا در محل این غرفه برگزاری می شود.

    شرکت آب و فاضلات استان تهران، و مجموعه سیویلیکا، بر اساس تفاهم نامه همکاری علمی، فعالیتهای متعددی در راستای توسعه زیر ساختهای علمی و فنی در حوزه آب و فاضلاب هستند. در غرفه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار می شود، سیویلیکا نیز به عنوان همکار علمی حضور خواهد داشت و برای دسترسی رایگان پژوهشگران و محققین به منابع و مقالات علمی راهنمایی های لازم را ارائه مینماید.

    19 آذر 1402
  • سیویلیکا ۱۹ ساله شد...

    سیویلیکا ۱۹ ساله شد...

    مجموعه سیویلیکا وارد نوزدهمین سال فعالیت خود شد. آرزومندیم همچنان بتوانیم مثل دو دهه گذشته که در خدمت جامعه علمی کشور بودیم و پا به پای اندیشمندان و پژوهشگران کشور رشد و به بالندگی جامعه علمی کمک کردیم، با نوآوری در سرویسها و صداقت و پشتکار در خدمات، طی سالهای آتی نیز این مسیر را ادامه دهیم.

    به مناسبت نوزدهمین سال فعالیت سیویلیکا با جشنواره سیویلیکا همراه باشید.

    از ۱۹ مهر ماه تا 29 مهرماه به مدت ۱۰ روز روی خدمات مجموعه سیویلیکا ۱۹٪ تخفیف دریافت کنید. کدهای تخفیف از روز نوزدهم مهرماه بر روی شبکه های اجتماعی سیویلیکا در تلگرام و اینستاگرام اعلام می شوند. لذا برای اینکه این کدها را از دست ندهید، حتما ما را در شبکه های اجتماعی سیویلیکا دنبال کنید:

    نحوه استفاده از کد تخفیف:

    کدهای تخفیف جشنواره نوزده، به صورت نامحدود و برای هر تعداد اعتبار خریداری شده در بخش افزایش اعتبار کاربران عضو قابل اعمال است. پس از عضویت رایگان، در حساب کاربری خود، وارد بخش افزایش اعتبار شده و کد تخفیف را وارد نموده و گزینه اعمال تخفیف را بزنید. ۱۹ درصد تخفیف روی مبلغ نهایی به صورت خودکار اعمال می شود.

    17 مهر 1402
  • بیش از یک میلیون و هفتصد هزار عنوان مستند علمی فارسی در پایگاه سیویلیکا

    بیش از یک میلیون و هفتصد هزار عنوان مستند علمی فارسی در پایگاه سیویلیکا

    تعداد مستندات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا از مرز ۱،۷۰۰،۰۰۰ عنوان گذشت که در برگیرنده بیش از بیست و سه میلیون صفحه متن کامل تخصصی است. مقالات ۲،۱۴۸ ژورنال علمی و ۸،۳۴۰ کنفرانس تخصصی کشور تشکیل دهنده مقالات فوق هستند و هر روز به تعداد این مقالات نمایه شده اضافه می شود.

    طبق آمار سیویلیکا قدیمیترین مقاله کنفرانسی مربوط به سال ۱۳۶۶ و قدیمیترین مقاله ژورنالی مربوط به سال ۱۳۴۳ است.

    می توانید از طریق بخش جستجوی مقالات (https://civilica.com/search/paper) به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید...

    24 مرداد 1402
  • آغاز فعالیت بخش پرسشنامه های تحقیقاتی در پایگاه سیویلیکا

    آغاز فعالیت بخش پرسشنامه های تحقیقاتی در پایگاه سیویلیکا

    پرسشنامه ­ها همیشه از چالشی ترین و زمان­برترین بخشهای یک پایان نامه یا پژوهش به حساب می­آیند. به ویژه در اکثر رشته­ های علوم انسانی مثل مدیریت، علوم تربیتی، جامعه­ شناسی و روانشناسی، اغلب پایان­نامه ­های دانشجویی نیازمند استفاده از پرسشنامه­ ها برای جمع آوری دیتای موردنیاز برای تخمین مدل، تحلیل همبستگی و بررسی­های مشابه هستند.

    با وجود سامانه های متعدد طراحی پرسشنامه آنلاین در کشور و حتی امکان استفاده از سرویس پرسشنامه آنلاین گوگل، هنوز هم جمع ­آوری دیتای صحیح، کافی، واقعی و غیرتکراری از مخاطب مناسب در زمان کم، دغدغه مهم پژوهشگران است. از سوی دیگر سیاستگزاران و مدیران هم نیاز دارند تا در مسیر تصمیم ­سازی بتوانند به دیتا و یافته­ های پژوهش­ها اطمینان و استناد نمایند. زمانی که در صحت و دقت اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه در یک تحقیق شبه ه­ای ایجاد بشود، دیگر نمیتوان به یافته­ های آن استناد کرد و بر اساس آن­ها تصمیم گرفت.

    پایگاه سیویلیکا با توجه به بهره­ مندی از امکانات فنی و ارتباطات گسترده در بین جامعه محققین کشور اخیرا امکان استفاده از خدمات پرسشنامه را برای کلیه اعضای سایت به صورت رایگان فراهم کرده است. این سامانه در حال حاضر امکانات زیر را برای محققین عزیز فراهم کرده است:

    • ساخت پرسشنامه با استفاده از انواع سوالات متنی، چندگزینه ای و ماتریسی در کمترین زمان
    • دریافت کد نمایش پرسشنامه در سایتهای دیگر (مثلا وبسایت دانشگاه، سازمان و یا وبلاگهای شخصی)
    • امکان تعریف شرط برای نمایش سوالات به مخاطبین بر اساس پاسخ سوالات قبلی
    • دریافت پاسخهای ثبت شده با تمامی جزئیات از طریق خروجی اکسل در هر زمانی پس از انتشار پرسشنامه
    • اطمینان از عدم ثبت پاسخ تکراری با محدودسازی پاسخ دهی آی­پی های تکراری
    • افزایش نرخ پاسخگویی به پرسشنامه با اختصاص هدیه و اعتبار برای پاسخ دهندگان عضو سیویلیکا
    • دریافت سند اصالت پرسشنامه جهت ارائه به داوران، شرکا و مدیران پژوهشی
    • پیوستن به زنجیره مستندات علمی و تحقیقاتی کشور و ایجاد امکان هم­افزایی در تعاملات علمی

    با توجه به اینکه پایگاه سیویلیکا با بیش از ۱،۶۰۰،۰۰۰ مستند به عنوان کامل­ترین مرجع مقالات فارسی شناخته میشود، در صدد است تا با ارائه این خدمت یک گام دیگر به سوی یکپارچگی بیشتر محققین، رویدادها، مراکز و مستندات علمی کشور بردارد. همانند تمامی سالهای گذشته، بدون همراهی و مشارکت شما پژوهشگران عزیز این امکان میسر نمی شود. برای استفاده از این خدمت کافی است در صفحه پروفایل خودتان، از منوی سمت راست وارد بخش پرسشنامه بشوید. ما منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

    راهنمای کامل بخش پرسشنامه ها

    1 خرداد 1402
  • طرح های پژوهشی شرکت سهامی آب منطقه ای کرمان

    طرح های پژوهشی شرکت سهامی آب منطقه ای کرمان

    طرح های پژوهشی شرکت سهامی آب منطقه ای کرمان به روز رسانی و تکمیل گردید.

    تاکنون بیش از 650 طرح پژوهشی در 100،000 صفحه، از شرکتهای آب منطقه ای استانها در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شده است.

    این طرحها گنجینه علمی ایران در حوزه آب و مدیریت آب این سرزمین است که با زحمات و تلاشهای متخصصان و پژوهشگران کشور طی سالها مطالعه، بدست آمده است.

    طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی که با عنوان "ادبیات خاکستری" (Gray Literature) دسته بندی می شوند، جزو کاربردی ترین و هدفمندترین مستندات علمی هستند که هر کدام مشخصا در راستای شناخت و حل یک مسئله تعریف و انجام می شوند.

    امیدواریم این مجموعه گرانبها که با حمایتهای بی دریغ دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران (https://civilica.com/e/wrm) در حال انتشار و تکمیل است، راهگشای تحقیقات آینده در این بخش باشد.

    6 اردیبهشت 1402
  • دسترسی دبیرخانه ها به انتشار مستقیم اخبار همایش و ژورنال بر روی سیویلیکا

    دسترسی دبیرخانه ها به انتشار مستقیم اخبار همایش و ژورنال بر روی سیویلیکا

    قابل توجه دبیرخانه های محترم کنفرانسها و ژورنالهای تحت حمایت سیویلیکا

    در ادامه توسعه دسترسی مستقیم دبیرخانه ها از طریق پرتال سازمانی، امکان انتشار مستقیم اخبار داخلی دبیرخانه ها نیز در این پرتال فعال گردیده و هر دبیرخانه می تواند از طریق پنل اختصاصی خود، اخبار مورد نظر را در بستر سیویلیکا ثبت و منتشر نماید.

    سایر خدمات فعال پورتال عبارتند از:
    - ویرایش کامل اطلاعات همایش و ژورنال و به روز رسانی پوستر
    - نمایه سازی مستقیم مقالات
    - ویرایش مقالات نمایه شده
    - مدیریت شماره های ژورنال
    - ویرایش و مدیریت کامل ساختار سازمانی
    - درج مستقیم اخبار داخلی کنفرانس و ژورنال در پایگاه سیویلیکا

    در صورتی که دبیرخانه شما تاکنون دسترسی سازمانی دریافت نکرده است لطفا درخواست خود را از طریق پشتیبانی به ما ارسال فرمایید.

    راهنمای دبیرخانه های همایشها

    راهنمای دبیرخانه های ژورنالها

    29 فروردین 1402
  • یادداشتهای علمی خود را در سیویلیکا منتشر و ماندگار نمایید

    یادداشتهای علمی خود را در سیویلیکا منتشر و ماندگار نمایید

    یادداشتهای علمی پایگاه سیویلیکا، زیر ساختی کامل برای ثبت و انتشار یادداشتها و دیدگاههای علمی پژوهشگران و متخصصان کشور است. با انتشار یادداشتهای علمی خود خود در سیویلیکا، نام و نوشته شما ماندگار می شود و در کنار رزومه علمی شما قرار میگیرد.

    یادداشتهای منتشر شده در پایگاه سیویلیکا، به سرعت در موتورهای جستجو نمایه شده و در بخشهای مختلف پایگاه نمایش داده می شوند در نتیجه ضریب دیده شدن و مطالعه شدن یادداشتها را بسیار بالا میبرد که هدف همه پژوهشگران، دیده شدن آن توسط مخاطبان است.

    کلیه یادداشتهای علمی غیر از اینکه در صفحه رزومه نویسنده نمایش داده می شوند، در یک صفحه اصلی نیز با آدرس زیر قابل مشاهده هستند:

    https://civilica.com/notes

    16 فروردین 1402
  • همگام سازی خودکار مقالات انگلیسی رزومه با ORCID

    همگام سازی خودکار مقالات انگلیسی رزومه با ORCID

    به منظور سهولت ورود مقالات بین المللی اساتید در صفحه رزومه، امکان هماهنگ سازی خودکار مقالات لاتین بر اساس شناسه ORCID فراهم گردیده است.

    از این پس با اضافه کردن کد ORCID خود در صفحه مدیریت رزومه قسمت بخش "اطلاعات تماس" کلیه مقالاتی که در ORCID وارد نموده اید و دارای DOI معتبر هستند، به صورت خودکار همگام خواهند شد و در صفحه رزومه شما اضافه می شوند.

    این پروسه به آرامی صورت می پذیرد و ممکن است بر اساس تعداد مقالات شما چند ساعت طول بکشد. تاکنون امکان اضافه کردن مقالات انگلیسی بر اساس DOI و یا پیشنهاد سیستم سیویلیکا بر اساس تشابه نام امکان پذیر بود.

    همه پژوهشگران می توانند با عضویت رایگان در سیویلیکا، صفحه رزومه علمی و تخصصی خود را در سیویلیکا ایجاد نمایند.

    14 فروردین 1402
  • هدیه سال نو با تکمیل فرم نظرسنجی سیویلیکا

    هدیه سال نو با تکمیل فرم نظرسنجی سیویلیکا

    ضمن تبریک سال نو خدمت اساتید و پژوهشگران محترم، سیویلیکا سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای شما و خانواده محترم آرزومند است.

    خواهشمندیم با تکمیل نظر سنجی پایگاه سیویلیکا، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری فرمایید.

    https://civilica.com/s/1

    خوشحالیم که سالهاست در کنار شما هستیم. به پاس قدردانی برای اعضای قدیمی سایت که پیش از سال ۹۵ به جمع ما پیوسته اند سه اعتبار و برای اعضای جدیدتر دو اعتبار هدیه تقدیم میگردد. برای دوستان عضو سال جدید نیز یک اعتبار هدیه تعلق میگیرد.

    1 فروردین 1402
  • سیویلیکا را از کتابخانه شهر خود بخواهید

    سیویلیکا را از کتابخانه شهر خود بخواهید

    به اطلاع کلیه پژوهشگران گرامی می رساند، دسترسی به بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عنوان مقاله سیویلیکا در بیش از ۵۰۰ کتابخانه عمومی سراسر کشور با همکاری و حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور فراهم گردیده است.

    با توجه به زیر ساخت فنی فراهم شده در کتابخانه های عمومی، مراجعه کنندگان امکان سفارش و دریافت مستندات دیجیتال علمی و تخصصی خود از سیویلیکا را خواهند داشت.

    21 اردیبهشت 1401
  • زیر ساخت جامع دبیرخانه ها در پایگاه سیویلیکا

    زیر ساخت جامع دبیرخانه ها در پایگاه سیویلیکا

    زیر ساخت جامع دبیرخانه ها در پایگاه سیویلیکا، امکان مدیریت کامل داده های ژورنالها و همایشهای نمایه شده را برای دبیرخانه ها فراهم می سازد.

    مجلات میتوانند مستقیما شماره های جدید خود را بر روی سیویلیکا تعریف و مقالات مربوطه را نیز ثبت نمایند و یا نسبت به ویرایش مقالات نمایه شده قبلی اقدام کنند. علاوه بر این دبیرخانه ها دسترسی کامل به مدیریت ساختار سازمانی و افراد مهم همایشها و مجلات خود را خواهند داشت.

    هدف از پیاده سازی این زیر ساخت، افزایش سرعت نمایه سازی و اصلاح مقالات و همچنین تضمین به روز بودن اطلاعات هماشها و ژورنالهای پایگاه با ایجاد دسترسی مستقیم به دبیرخانه ها می باشد.

    دبیرخانه های همایش و ژورنال برای دریافت دسترسی با بخش مربوطه در پایگاه سیویلیکا ارتباط بگیرند. 

    15 اسفند 1400
  • دسترسی کلیه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به سیویلیکا

    دسترسی کلیه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به سیویلیکا

    با افتخار به اطلاع کلیه مهندسین و پژوهشگران گرامی عضو "سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران" می رسانیم، دسترسی رایگان کلیه اعضای این سازمان، به مقالات پایگاه سیویلیکا فراهم گردیده است.

    اگر یکی از ۴۰،۰۰۰ عضو این سازمان هستید، کافیست در سیویلیکا ثبت نام نمایید، شماره تلفن همراه شما قبلا توسط سازمان به عنوان کاربر مجاز تعریف شده است. لذا با مراجعه به صفحات مقالات، گزینه دریافت رایگان برای شما به صورت خودکار فعال خواهد بود.

    راهنمای کامل دسترسی سازمانی را اینجا مطالعه کنید:
    https://civilica.com/post/7954

    10 اسفند 1400
  • آغاز انتشار طرحهای پژوهشی شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکتهای آب منطقه ای

    آغاز انتشار طرحهای پژوهشی شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکتهای آب منطقه ای

    همزمان با هفته پژوهش، انتشار عمومی طرحهای پژوهشی شرکت مدیریت منابع آب ایران و کلیه شرکتهای استانی آب منطقه ای در پایگاه سیویلیکا آغاز گردید. 

    بخش نمایه سازی طرحهای پژوهشی، به منظور پوشش دانش خاکستری (grey literature) در سیویلیکا ایجاد شده است و تاکنون طرحهای پژوهشی مراکزی مانند مرکز پژوهشهای مجلس، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، پژوهشکده بیمه، و ... در این بخش نمایه گردیده است. 

    کلیه طرحهای شرکتهای آب منطقه ای به صورت کامل (Full Text) در این بخش نمایه شده و در حال تکمیل است. طرحهای پژوهشی به صورت کاملا یکپارچه با کلیه منابع علمی مانند مقالات نمایه و تحلیل می شوند و در بخشهای رزومه های علمی و علم سنجی دانشگاهها قرار میگیرند. 

    به منظور مشاهده طرحهای پژوهشی شرکت مدیریت منابع آب ایران به لینک اختصاصی زیر مراجعه فرمایید:
    https://civilica.com/e/wrm


    23 آذر 1400
  • آغاز به کار آزمایشی ابزار داده کاوی سیویلیکا

    آغاز به کار آزمایشی ابزار داده کاوی سیویلیکا

    به اطلاع پژوهشگران محترم می رسانیم که اولین نسخه از ابزار داده کاوی آنلاین مقالات سیویلیکا در آدرس (https://civilica.com/mining) آغاز به کار نموده است.

    داده‌ کاوی به منظور استخراج اطلاعات نهان، الگوها و روابط مشخص در حجم زیادی از داده‌ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ گفته می‌شود. داده‌کاوی، پایگاه‌ها و مجموعه حجیم داده‌ها را در پی کشف و استخراج، مورد تحلیل قرار می‌دهد. با توجه به نمایه سازی حجم عظیمی از داده های علمی و مقالات کشور در پایگاه سیویلیکا، به منظور ایجاد دسترسی عمومی به انجام عملیات داده کاوی در این پایگاه داده عظیم، ابزاری طراحی و پیاده سازی شده است تا پژوهشگران به صورت عمومی بتوانند تحلیلهایی را بر روی داده های این پایگاه انجام دهند.

    این ابزار به منظور پاسخ به نیاز پژوهشگرانی که نیاز به علم سنجی و بررسی روندهای پژوهشی (Trend) دارند فعال گردیده و در چند مرحله تکمیل خواهد شد.

    لطفا به منظور آشنایی کامل با این ابزار راهنمای مربوطه را در آدس https://civilica.com/post/9809 مطالعه فرمایید.

    1 تیر 1400
  • آغاز فعالیت پایگاه علمی پژوهشهای شهری و رتبه بندی علمی شهرداریها

    آغاز فعالیت پایگاه علمی پژوهشهای شهری و رتبه بندی علمی شهرداریها

    پایگاه رتبه بندی شهرداری ها (cty.ir) جایگاه علمی شهرداریها و میزان اهمیت پژوهش برای هر یک از آنها را با تحلیل و بررسی دقیق مقالات علمی منتشر شده در همایشها و مجلات علمی کشور رصد می نماید. نتایج این پایگاه معیاری برای اندازه گیری تعهد شهرداری ها به مدیریت علمی و تخصصی شهرها است. 

    تمام مطالعات مدیریت شهری، در نهایت به شهرداریها ختم می شود. بخشی از این پژوهشها در قالب طرح های پژوهشی دانشگاهی و برخی در قالب مطالعات پژوهشگران و کارشناسان شهرداریها انجام می شود. با توجه به رصد کلیه مقالات علمی کشور توسط سیویلیکا، هر مقاله ای که در این زمینه منتشر شود و یا توسط پژوهشگران شهرداریها تهیه شود، در این پایگاه منعکس می شود.

    در این پایگاه تحلیلهای علمی سنجی و تحلیلهای محتوایی بر روی مقالات انجام و نتایج آن در حوزه شهر و شهرداریها به زبانی ساده و گویا منتشر می شود. علاوه بر نمایش لیست مقالات حوزه های علمی مدیریت شهری مانند «شهر هوشمند»، «تاب آوری شهری»، «بازیافت پسماندهای شهری»؛ رتبه بندی شهرداریهای مختلف در خصوص میزان جذب پژوهشهای شهری و انتشار مقالات علمی را منعکس مینماید. 

    داده ها و آمار این پایگاه به صورت یکپارچه و برخط با نمایه سازی مقالات جدید در پایگاه سیویلیکا، به روز می شوند. 

    6 اسفند 1399
  • دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران از خارج از دانشگاه

    دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران از خارج از دانشگاه

    دسترسی رایگان کلیه اساتید و دانشجویان بزرگوار دانشگاه شهیدبهشتی، به منابع علمی سیویلیکا بدون نیاز به حضور در محل دانشگاه به صورت مستقیم فراهم گردید. 

    اگر از اساتید و دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی هستید، در سیویلیکا به صورت رایگان ثبت نام نمایید (https://civilica.com/register)، و در فرم عضویت حتما آدرس ایمیل دانشگاهی خود (sbu.ac.ir@) را وارد نمایید.
    پس از عضویت، وارد پنل کاربری خود شده (https://civilica.com/profile) و آدرس ایمیل خود را با ایمیلی که به شما ارسال می شود تایید نمایید. 

    پس از تایید آدرس ایمیل سازمانی خود، با مراجعه به صفحات مقالات، در بخش دانلود مقاله دو گزینه برای شما نمایش داده می شود. گزینه اول، دریافت رایگان از طریق دسترسی دانشگاه و دومی دریافت مقاله با اعتبار شخصی شما می باشد. در صورتی که از ظرفیت دریافتهای رایگان روزانه خود استفاده نموده باشید و نیاز فوری به دریافت مقالات داشته باشید، می توانید از طریق اعتبارهای شخصی مقالات اضافی را دریافت نمایید. 

    راهنمای کامل دسترسی از طریق ایمیل سازمانی کاربران

    6 بهمن 1399
  • دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران

    دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران

    دسترسی رایگان کلیه اساتید و دانشجویان بزرگوار دانشگاه علم و صنعت ایران، به منابع علمی سیویلیکا بدون نیاز به حضور در محل دانشگاه و یا استفاده از VPN به صورت مستقیم فراهم گردید.

    اگر از اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران هستید، در سیویلیکا به صورت رایگان ثبت نام نمایید (https://civilica.com/register)، و در فرم عضویت حتما آدرس ایمیل دانشگاهی خود (iust.ac.ir@) را وارد نمایید.
    پس از عضویت، وارد پنل کاربری خود شده (https://civilica.com/profile) و آدرس ایمیل خود را با ایمیلی که به شما ارسال می شود تایید نمایید.

    پس از تایید آدرس ایمیل سازمانی خود، با مراجعه به صفحات مقالات، در بخش دانلود مقاله دو گزینه برای شما نمایش داده می شود. گزینه اول، دریافت رایگان از طریق دسترسی دانشگاه و دومی دریافت مقاله با اعتبار شخصی شما می باشد. در صورتی که از ظرفیت دریافتهای رایگان روزانه خود استفاده نموده باشید و نیاز فوری به دریافت مقالات داشته باشید، می توانید از طریق اعتبارهای شخصی مقالات اضافی را دریافت نمایید.

    راهنمای کامل دسترسی از طریق ایمیل سازمانی کاربران

    8 دی 1399