کنفرانس توسعه نظام اجرای پروژه های شهری

2006-9-19

اولین کنفرانس "توسعه نظام اجرای پروژه های شهری" 27 و 28 دی ماه توسط مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

 

گروه مطالعات توسعه نظام پیمانکاریِ مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری سازمان‌ها، شهرداری‌ها، انجمن‌های صنفی و مهندسی و دستگاه های اجرایی و سیاستگذار ،"اولین کنفرانس تخصصی توسعه نظام اجرای پروژه های شهری " را دی ماه سال جاری برگزار می‌نماید.

گسترش روزافزون شهرها در کشور، به ویژه کلان شهرهای ایران, و به تبع آن توسعه پروژه های شهری (شامل توسعه شبکه های توزیع و زیرساختی، بهسازی و نوسازی تاسیسات شهری، گسترش پروژه های عمرانی و ساخت و ساز)، ضرورت توجه به مقوله اجرای پروژه ها در برنامه ریزی جامع شهرها و بهره گیری از تجارب و دانش تمامی فعالان اجرای پروژه های شهری در بخش های سیاست گذاری، مدیریت کلان، کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران را بیش از پیش نمایان می‌کند. موضوع توسعه فعالیت های عمرانی و توسعه زیرساخت های شهری، به ویژه از آن حیث که در محیط زیست انسانی و اجتماعی صورت می گیرد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کنفرانس، موضوع توسعه شهری را  از منظر فعالیت های عمرانی و توسعه زیرساخت ها شهری با همفکری صاحب نظران دانشگاهی و مدیران بخش های سیاست گذاری و اجرایی، مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

چشم‌انداز کنفرانس:
دستیابی به توسعه پایدار و یکپارچه شهری در راستای ارتقا و بهبود رفاه تمامی اجزای آن و مشارکت پیگیر و همگانی این اجزا، با امید به تداوم و تکامل این حرکت، چشم انداز متعالی کنفرانس است.
 
اهداف کنفرانس:
در راستای دست‌یابی به چشم‌انداز متعالی این کنفرانس، اهداف زیر پیگیری خواهد شد:
· ایجاد بستری مناسب برای گسترش تعاملات حرفه‌ای فعالان نظام اجرای پروژه‌‌های شهری
· انتقال تجارب مدیران و کارشناسان اجرای پروژه‌های شهری در بخش های مختلف و کلان شهرهای کشور
· دست‌یابی به  الگوی های بومی توسعه فعالیت های عمرانی و زیرساختی در بخش های مختلف شهری
· تبادل نظر صاحب نظران و مدیران ارشد فعال در نظام اجرای طرح های شهری در خصوص مهارت ها و روش های نوین سیاست گذاری و مدیریت توسعه شهری
 
 
محورهای کنفرانس:
· تعاملات بخش‌های سیاست‌گذاری، کارفرمایی و اجرایی
· نوسازی تأسیسات، زیرساخت ها و بافت های فرسوده شهری
· ارتقای ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی پیمانکاران و مجریان
· سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی و اعتباری در پروژه های شهری
· اجرای طرح‌های توسعه شهری درتعامل با اجتماع و محیط زیست
 
علاقه مندان موضوعات توسعه شهری، می توانند برای ارائه مقاله یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این کنفرانس و دیگر فعالیت های گروه مطالعات توسعه نظام پیمانکاری، با دبیرخانه این کنفرانس تماس حاصل نمایند. 
آدرس دبیرخانه: تهران ـ خیابان فرصت شیرازی، حدفاصل خیابان والعصر و جمالزاده، نبش کوچه صالحی، شماره 102 (13)، واحد 8، مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف
تلفن: 89 - 66594388 ، 66595304
فاکس: 66942379
www.iciiran.com/urban.htm  - info@iciiran.com