مجله تکنولوژی گاز

Journal of Gaz Technology

انتشار نشریه تکنولوژی گاز از سال ۱۳۹۵ با مجوز کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و به صاحب امتیازی انجمن مهندسی گاز ایران آغاز شد. این نشریه در حال حاضر به صورت دوفصل‌نامه و با درجه علمی پژوهشی به زبان انگلیسی توسط انجمن مهندسی گاز ایران به صورت رایگان و دسترسی آزاد به مقالات منتشر می‌شود.

اهداف انتشار نشریه
۱- کمک به توسعه و اعتلای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی مهندسان گاز کشور.

۲- فراهم نمودن زمینه‌­ای برای تبادل افکار و اطلاعات بین مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور از یک­ سو و جهان علم از سوی دیگر.

انواع مقاله
نشریه مهندسی گاز ایران از دریافت مقاله‌های اصیل که دربردارنده‌ی دستاوردهای جدید در زمینه­‌های نفت، گاز و پتروشیمی و یا سایر زمینه‌های تخصصی نزدیک و مرتبط بوده و یا مرور نقادانه پژوهش‌ها در یک زمینه خاص را شامل شوند با ویژگی‌های زیر استقبال می­‌کند.

علمی پژوهشی
این مقاله حاصل پژوهش ­های اصیل و تازه ­ای است که به منظور گسترش مرزهای دانش و یا فراهم ساختن زمینه علمی لازم برای حل مسئله­ های جاری و آتی صورت می ­گیرد و یا افزون بر اصالت پژوهشی دارای تازگی علمی نیز بوده و نتیجه­ های آن در کوتاه مدت کاربرد خواهد داشت.
کوتاه پژوهشی
این نوع مقاله از نظر محتوا مانند مقاله علمی پژوهشی می­ باشد، ولی به صورت کلی یا کوتاه در حداکثر ۴ صفحه تنظیم می­ شود و هدف از آن ارایه گزارش مختصر پژوهش در حال اجرا و معرفی دستاوردها و یافته­ های جدید و یا زمینه پژوهشی مورد نظر به جامعه علمی است.
مروری
در مقاله مروری، پژوهش ­ها در یک زمینه خاص که در چند سال اخیر صورت گرفته از دیدگاه تطبیقی و نقادانه مرور می ­شود و مرزهای دانش در آن زمینه معرفی شده و موضوعات پژوهشی بالقوه مشخص می‌شوند بنابراین تعداد زیادی از مراجع اصلی مقاله متعلق به نویسنده مقاله هستند.